LADA en Wittink op Ramkoers!

• maandag 19 september 2016
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Oplossing geschil Wittink en LADA verderweg dan ooit.

De verstandhouding tussen de LADA fractie en Henk-Jan Wittink is er na zijn schrijven dat hij volledig gerehabiliteerd wil worden als LADA en fractie lid, er bepaald niet beter op geworden.
    Het zou dan inmiddels door omstandigheden nu eindelijk wel gelukt moeten zijn om op de startpagina van de LADA Website een knop fractie Wittink te plaatsen wat nog niet is gebeurd  en wat al veel eerder had moeten plaats vinden zoals was afgesproken.

Door de ontwikkelingen die nu gaande zijn zal er waarschijnlijk weer een verandering moeten worden aangebracht en zal Henk-Jan Wittink zelf stappen gaan ondernemen om
    'Onafhankelijk Hollands Kroon' te ontwikkelen.

Wittink verwacht hierbij op voldoende steun bij de huidige LADA leden en een flinke groep Wieringers die er voor gezorgd heeft dat LADA zoveel zetels binnen haalde, en zodoende aan de coalitie kon deelnemen.

Nu lijken de stemmen die Witting bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen op zijn naam kreeg LADA de das om te doen.

Wittink heeft verscheidene vragen bij de LADA fractie neergelegd waar hij onvoldoende en onjuiste antwoorden meent te hebben ontvangen.

Henk-Jan Wittink stelt dat de integriteit bij LADA wederom ver te zoeken is, hij is van mening dat de LADA leden dit niet kunnen accepteren.

LADA geeft aan dat het besluit tijdens de laatste ledenvergadering unaniem door de fractie zijn genomen op basis van argumenten die zowel in de verklaring van de LADA fractie en later tijdens diezelfde laatste ledenvergadering van 27 juni 2016 uitgebreid zijn verwoord.

Op die aparte ledenvergadering die overigens zeer matig werd bezocht ondanks het belangrijke agendapunt wat die avond behandeld zou gaan worden.

Op die ledenvergadering van 27 juni hebben volgens de LADA website de leden, het bestuur, de fractie en ook dhr. Wittink zelf, zich uitgesproken voor een coöperatieve samenwerking.
    Of er echter over een coöperatieve samenwerking gesproken kan worden zijn de meningen verdeeld, gezien de bijzonder lage opkomst en de discussies die over bepaalde onderwerpen zijn ontstaan tijdens die vergadering.
    En wel tussen de aanwezige leden het bestuur en de fractie lagen de meningen ver uit elkaar en onoverbrugbaar.

In een verklaring hebben Moray Juffermans namens het LADA bestuur en fractie voorzitter Henk van Gameren namens de LADA fractie aangegeven dat er in deze raadsperiode van verder gaan als één fractie geen sprake kan zijn.
    Hierdoor zal Henk-Jan Wittink zelf stappen gaan ondernemen om 'Onafhankelijk Hollands Kroon'  te ontwikkelen en op te richten.

Na de volgende gemeenteraadsverkiezingen zal blijken of zowel LADA als 'Onafhankelijk Hollands Kroon' hier nog enig bestaansrecht aan hebben overgehouden.
    Maar zes zetels voor LADA wordt vooralsnog voor onmogelijk gehouden en wat 'Onafhankelijk Hollands Kroon' betreft is het koffie dik kijken ook een glazenbol kan hier geen enkele duidelijkheid over verstrekken.

Th Moras.
    Criticaster Hollands Kroon

Brief Wittink aan leden, bestuur en fractie van LADA (12-8-2016)