Doorbijten in Den Oever

• woensdag 7 september 2016
  • Hollands Kroon - Den Oever - Komende jaren nog weinig te zien van revitalisering in kern - Lokale ondernemer naar De Strip - Aanvullingen op project - Fastfoodrestaurant

Lydia Jasper ..jasper@hollandmediacombinatie.n1

Een deel van Den Oever - de Voorstraat - ligt er de komende jaren nog troosteloos bij. Dat is althans de voorspelling van wethouder Theo Meskers van Hollands Kroon. Op zaterdagmiddag 24 september geeft de gemeente een bijeenkomst in de visafslag over de stand van zaken van het project Waddenpoort.
    ______________________________________________________________

Inwonersbijeenkomst

Hollands Kroon geeft zaterdag 24 september, aanvang is.00 uur, • een informatiebijeenkomst. Aanleiding zijn de verlenging van de kades en de verbouwing van de visafslag de komende maanden. Aanmelden kan tot 20 september via projecten@hollandskroon.nl.

_______________________________________________________________

Met de verhuizing ván de Deka supermarkt naar de Havenweg is ook een stuk levendigheid uit de Voorstraat verdwenen. Het pand staat al ruim een jaar leeg. Bij makelaardij Vonder aan de overzijde heeft het in de verhuur; kosten 49.500 euro per jaar. Deelverhuur is bespreekbaar. Zolang er nog werkzaamheden zijn gepland in en rondom Den Oever wachten ondernemers en plannenmakers hun kans af, is de ervaring van Theo Meskers. Neemt niet weg dat er achter de schermen genoeg gebeurt. Op het recreatietransferium tussen de Havenweg en de N99 oftewel De Strip - heeft een lokale ondernemer een van de drie beschikbare kavels gekocht. „Ik hoop de naam op 24 september openbaar te kunnen maken", aldus Meskers. „Op een tweede kavel is momenteel een optie genomen."

Ook denkt Hollands Kroon nog steeds aan een fastfoodrestaurant aan de Havenweg. „We zijn met twee partijen daarover in gesprek."

Marina

Daarnaast moet er tussen Den Oever en jachthaven Marina een meer duidelijke verbinding komen. Dat is onderdeel van meer recente aanvullingen op het project. „Zodat Marina meeprofiteert met de ontwikkelingen. Onze sportvisserskade wordt heringericht. Zodat er meer plek is voor campers. De viskiosk en het sanitairgebouw maken plaats voor nieuwbouw."

Op zaterdagmiddag 24 september verzorgt de gemeente een bijeenkomst in de visafslag over de ontwikkelingen. „Het hele proces is twee jaar opgeschort, doordat de werkzaamheden aan de dijk toentertijd zijn uitgesteld", zegt wethouder Meskers. „De komende dijkverhoging gaat voor veel werk zorgen — onder andere op de kade - en het dorpsleven zal er door ontregeld worden. Ik kan me voorstellen dat mensen willen weten wat de stand van zaken is en wat er op hen afkomt."

Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

Meskerts op zijn best. Wacht af. Ondernemers wachten hun kansen af. Zo gaat hij maar door. Evenals met de Kooyhaven. Alsmaar afwachten. Langetermijn-visie. Neem met zijn houding de inwoners van HK in de maling !

h.oldeboom zei

Meskers is niets anders dan de postbode; hij brengt van hogerhand (regering/provincie) de brieven=opdrachten en doet ze in de bus = gemeenteraad. Deze gemeenteraad neemt de post van postbode Meskers door, begrijpt er niets van en durft niet voor aap te staan met hun stommigheid en maken een mooi en heel gewichtig verheel om de bevolking te laten geloven dat zij de opzet van de regeringspost begrijpen. Nadat zij het briefje unaniem 'begrepen' hebben stemmen zij er unaniem over en plan zus of zo zoveel weer doorgedramd zonder kennis van zaken, zonder inzicht en vooral zonder interesse voor de langere termijn belangen van de bevolking. Verhoging van belastingen zijn immers een goede dekmantel voor de blunders in het bestuur. Oh ja ; zij vergeten de eigen belangen hierbij vooral niet - want waarvoor zit je anders in een gemeenteraad en pakken nieuwkomers als die suffe LADA op gewiekste wijze aan en spannen die voor de wagen om de kar te trekken en laten het paard geloven dat deze invloed op de te kiezen weg uitoefent. Collectief verraad van de democratie heet dit en ingezet door een door ons 'gekozen' bestuur.