Steun voor visafsiag van burgemeester

• vrijdag 5 augustus 2016
  • Hollands Kroon -Den Oever - Een vernieuwde visafslag in Den Oever, die voldoet aan de meest moderne bedrijfseisen, zal een gunstige invloed hebben op Hollands Kroon en Den Oever
    Dat stelt burgemeester Jaap Nawijn, die Wieringer vissers per brief blijkt te hebben opgeroepen voor unanieme steun aan de nieuwbouwplannen. Leden van de Coöperatieve Visafslag Den Oever hebben die intussen ook verleend.

burgemeester Nawijn

„De gemeente hecht veel waarde aan de afslag nieuwe stijl, die een rol kan spelen in de ontwikkeling van Waddenpoort Den Oever en de sociaal-economische toekomst van Wieringen", aldus Nawijn. Het ledental van de visserijvereniging is in een jaar tijd verdubbeld naar rond de veertig. Daarmee denkt de coöperatie voldoende draagvlak te hebben om de verbouwing (prijskaartje: 3,2 miljoen euro) te kunnen uitvoeren. Eind dit jaar gaat die van start.

Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

Natuurlijk zet het college de burgemeester in. Immers, Meskers is dé man die het rampzalige plan Waddenpoort in handen heeft en willens en wetens voor hem positief wil afronden. Dan zet je Nawijn eventjes in om het belangrijker te doen blijken. Overigens is de haven van Den Oever de haven van Wieringer vissers en niet per saldo die uit Den Oever.

h.oldeboom zei

Zo is het Sam, ze willen een wit voetje halen bij de bevolking; ik denk dat de Wieringers daar niet intrappen.