Politiek: 'PvdA-duin' bij ECN is onzinnig

• zaterdag 27 augustus 2016
  • Sint Maartenszee - Het voorstel van de PvdA voor een 'camouflageduin' aan de noordzijde van het ECN-terrein in Sint Maartenszee maakt geen kans in politiek Schagen
    Ed Dekker ed.dekker@hollandmediacombinatie.nl

Alle grote fracties vinden het plan onzinnig. De raadscommissie ruimte praat er maandag over.

Met een duin van driehonderd meter lang en vijf meter hoog zien recreanten de NRG-gebouwen niet meer. NRG is een dochteronderneming van ECN. Volgens PvdA-raadslid Rolf Klant is de aanblik van 'oude en lelijke' gebouwen slecht voor het toerisme. „Zij verwachten die niet in een natuurgebied. Bovendien schrikken velen als zij beseffen dat op dit terrein ook een onderzoeksreactor staat. Zij zullen minder snel terugkeren."

Het nieuwe duin kost tussen de 246.000 en 403.200 euro, aldus de PvdA. Klant verwacht voldoende subsidie van EU, provincie en sainenwerkingsverband 'De Kop werkt'. „De gemeente hoeft waarschijnlijk niets bij te dragen."

Andere fracties betwijfelen dat. VVD'erJonne van de Beek noemt het financiƫle verhaal 'vaag'.

Sander Lensink (CDA) spreekt van 'geldverspilling'. „Ik zie geen probleem. Worden toeristen afgeschrikt? Waar is dat op gebaseerd? Ik geloof er niets van."

Perry Vriend (Seniorenpartij) denkt er net zo over. „Er zijn goedkope alternatieven. Geef die gebouwen een passend kleurtje. In Portugal zien zendmasten er uit als kunstbomen. Zoiets kan hier ook." Voor Hans Kroger (Jess) zijn er 'wel belangrijkere zaken in Sint Maartenszee'.

Noordhollands Dagblad

Camouflage? De PvdA doet niet anders - Groen Links, D'66 en SP zijn perfect gecamoufleerde PvdA partijen. Oh ja, ik vergeet de VVD.

De uitgeefmodus van de PvdArmoede staat weer aan.

Evenzogoed wel knap dat je iedere keer weer geld gaat uitgeven van een ander!

Gevolgen van de PvdA?
    Zie op Geenstijl vanmorgen. Een hele politiemacht om het tuig dat deze partij heeft gefaciliteerd in toom te houden.
    Waarom taseren ze deze finnen niet van de straat af?
    Nederland is Nederland niet meer.