Inwoner krijgt stem azc Hollands Kroon

• woensdag 31 augustus 2016
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - Inwoners van Hollands Kroon krijgen een stem bij het bepalen van de locatie voor een toekomstig asielzoekerscentrum (azc) voor maximaal driehonderd mensen in hun gemeente.

Martijn Gijsbertsen

Zij kunnen tot zz september suggesties doen. De plek moet minimaal 2,5 hectare groot en tenminste tien jaar beschikbaar zijn.

Het azc in Hollands Kroon wordt gebouwd in of bij Anna Paulowna, Hippolytushoef, Nieuwe Niedorp/ Winkel of Wieringerwerf. Zo hebben burgemeester en wethouders gisteren besloten. Het college wil vluchtelingen binnen een straal van circa twee kilometer van voorzieningen als winkels, basisscholen en openbaar vervoer opvangen.

Via digitaal discussieplatform Argu krijgen inwoners van eind september tot half oktober de kans om in debat te gaan, voordat burgemeester en wethouders met een voorstel richting politiek komen. Naar verwachting 22 november zal de gemeenteraad de knoop over de locatie definitief doorhakken.

„Wanneer de keuze is gemaakt, ligt het aan het COA (Centraal Orgaan opvang Asielzoekers, red.)
    of, en zo ja wanneer, er een spade in de grond wordt gezet om te gaan bouwen", stelt burgemeester Jaap Nawijn.

Grillig

„De instroom lijkt nu mee te vallen, maar is grillig en onzeker. Ze is niet te voorspellen, net als dagkoersen. Het COA sluit noodopvanglocaties en heeft azc's nodig voor kwalitatief betere opvang. Door nu een plek aan te wijzen, heeft Hollands Kroon haar huiswerk gedaan en is voorbereid op wat komen gaat."

Noordhollands Dagblad

Theo Moras zei

De beste geschiktste en de goedkoopste locatie is het in en rond om gemeentehuis De Ontmoeting in Anna Paulowna, anders wordt het ook voor heel veel geld verbouwd.
    Een nuttiger bestemming is er voor dit gebouw niet te bedenken en kan desnoods nog veel langer als 10 jaar gebruikt worden het zal dan ook nog eens veel belastinggeld van de inwoners besparen. Deze locatie is uniek en groot genoeg en voldoet aan alle eisen.

Theo Moras, Havenstraat 9 1736 KC Zijdewind Tel. 0226-421400.

In Duitsland gaan er steeds meer stemmen op, ook van de politiek, om de migranten, die helemaal geen vluchtelingen zijn, terug te sturen naar het land van herkomst omdat het er veilig is. Zo ver is men in Nederland nog niet want er wordt door het ambtenarenapparaat goud geld verdiend met de import van cultuurverrijkers.
    In Hollands Kroon wordt er nog snel even een asielzoekerscentrum geopend, het mag allemaal wat kosten. Twee van de drie bijstandstrekkers zijn allochtonen en dat betalen de Nederlanders en als dank wordt met ons geld Nederland volgebouwd met moskeeën en andere ellende.

Sam Kooy zei

Maar .........Nawijn gaat dóór met zijn liefhebberij ! Het zál er komen en wel met 300 man. Vriendje toch van Dijkhof en Remkes. Zelfde VVD club. En toóch..... hij leert ietsje van democratie. Zelfs een stem waar dat centrum mag komen. Geeft de burger de moed dat ie aan het veranderen is. Vertrouwen daarin ? Geen enkele !!!

Natuurlijk mogen we stemmen! Alleen zal er NIETS mee gebeuren.

Bakker zei

Waarschijnlijk ligt de locatie ook al vast en dat zal vast niet in de buurt zijn van leden van het College, de Raad of de wat hogere ambtenaren. Het zijn tenslotte collega's van Rutte(m.u.v. de ambtenaren) en die heeft het liegen en misleiden tot kunst verheven.

Geachte heer Sam Kooij,

Nawijn is slechts een gewillige pion die onder druk van een door hem afgesloten hypotheek bij zijn eerste gemeente gaarne naar de pijpen van Den Haag danst; voeg daarbij het feit dat hij in Heemskerk weggestuurd is door de gemeenteraad en vervolgens met hulp van VVD-vriendje Remkes 'eenstemmig' toegelaten is als baasje van de gemeenteraad speeltuin Hollands Kroon waar hij het nog een keer mag proberen MITS........
    En de voorwaarden verbonden aan dat mits zijn nu precies dat wat wij in HK dagelijks ondervinden van de lieden die zich het bestuur noemen.
    Overigens, ergens moeten wij hen dankbaar zijn; duidelijker en zichtbaarder kan je van bovenaf de democratie toch niet besmeuren. Iets om in de toekomst rekening mee te houden......?

Een loffelijk streven van de bestuurders van Hollands Kroon om een asielzoekers centrum voor migranten op te zetten. Ze proberen ook nog de indruk te wekken dat de bevolking mee mag beslissen.

De vraag alleen is wie er straks verantwoordelijk is in Hollands Kroon voor de door de door het gemeentebestuur binnengehaalde om zich heen stekende en moordende "verwarde" migranten.

Theo Moras zei

Al weer zo’n geweldig idee van Hollands Kroon waarmee het nieuws in de kranten en op websites is gehaald. Hier zullen ook zeker weer een paar honderd van de bijna 50.000 inwoners op reageren waarvan de uitslag dan met veel bombarie in de Pers naar buiten wordt gebracht.
    De gemeente Schagen wil eerst z.s.m. van het COA vernemen hoe of wat er nog van de gemeente verlangt wordt. Het college van Hollands Kroon doet het anders alleen hoeven ze nu niets op tafelkleden te schrijvenwant dat sloeg ook nergens op.

En ja de raadsleden zijn blijkbaar van het zelfde kaliber en doen slaafs wat er van hen gevraagd wordt makkelijker kunnen ze het niet maken. Eerst geen AZC en na veel gesteggel gingen er toch wat LADA ers over stag en gaven gehoor aan de smeekbede van de burgervader ook al waren ze eerder nog faliekant tegen.
    Ook de problemen met het ziekenhuis in Den Helder zijn geen redenen voor de raad om de burgemeester meteen stevige boodschap op pad te sturen. Ach ja het gaat slechts maar om het welzijn van hun inwoners en die uit andere buurgemeenten waar ze overigens uitstekende banden mee schijnen te hebben.

Th Moras.