Gebruik thorium ipv fossiele brandstoffen

• woensdag 31 augustus 2016
  • Categorie:
  • Thorium kan zo voor duizenden en duizenden jaren de volledige planeet van energie voorzien.

h.oldeboom zei

Heel vreemd dat men extreem links (VVD, PvdA, GL en Dierenpoes) hier niet over hoort. Het is toch geweldig dat er middels het Thorium systeem geen bijproducten als plutonium ontstaan; sterker nog dit bijproduct - de grondstof voor atoombommen - kan in de Thorium centrales onschadelijk gemaakt worden. Welke misdadig politieke belangen steken erachter dit systeem niet te bevorderen of in werking te stellen?

Bakker zei

Mijnheer Oldeboom, de door u genoemde partijen + D'66 hebben er geen enkel belang bij dat er goedkope en ongevaarlijke energie wordt geproduceerd. Er worden nu miljarden verdiend over de rug van de belastingbetaler. We herinneren ons allemaal de uitspraak nog wel van aarts leugenaar Rutte: "windmolens draaien op subsidie." Tot op de dag van vandaag wordt door Rutte en zijn VVD clan, geholpen door de rest van de "democratische" partijen(minus de PVV) miljarden aan subsidies gepompt in windmolens.

Joris van Dorp zei

Thorium is prima maar verschilt niet of nauwelijks van uranium in termen van veiligheid, kosten of duurzaamheid. Beide metalen zijn een prima bron van schone energie.

De reden dat kernenergie in Nederland niet van de grond komt is de antikernenergiebeweging, die tot in de haarvaten van ons bestuur, academie en media is doorgedrongen.
    Er zijn veel verstandige mensen die weten dat kernenergie gunstig en wellicht noodzakelijk is, maar ze zwijgen omdat ze de invloed van de antikernbeweging vrezen.

Het onder de aandacht brengen en aanbevelen van Thorium is prima, als er maar niet gesuggereerd wordt dat uranium minder goed is. Dat speelt de antikernenergiebeweging slechts in de hand, die het zal zien als nieuw 'bewijs' dat zelfs voorstanders van kernenergie uranium slecht vinden.