“Royal ZAP bouwt voor de volgende eeuw”

• vrijdag 8 juli 2016

• ZAP heeft bouwplannen en gaat herbouwen in van Ewijcksluis.

Geen bedrijfsverplaatsing maar herbouwen in van Ewijcksluis.  Bedrijfsverplaatsing is voorgoed van de baan, zo laat het bedrijf weten.. ZAP had al een terrein gekocht aan de Kerkweg om daar zich te vestigen.

Hoe ZAP (een klasse 4) oplossingen heeft gevonden voor de problemen van de overlast voor de bewoners van het dorp, zal uit de presentatie hedenavond tussen 18.00 uur en 20.00 uur blijken.

Redactie JAS

Bericht aan de inwoners

_______________________________________________________

Beste inwoners  van Van Ewijcksluis, beste buren

“Royal ZAP bouwt voor de volgende eeuw”

Op de plek waar  de ZAP groot is geworden en na een eeuw zelfs Royal ZAP werd, gaan wij herbouwen. Sinds in 1913 een voormalig wierschuur aan de haven gebruikt werd als opslag voor zaaizaad, zijn wij gestadig gegroeid.  Nieuwe tijden brachten nieuwe loodsen en veranderde  regels. Zo zijn we bijna  een decennium in afwachting geweest van bedrijfsverplaatsing naar een terrein buiten van Ewijcksluis. Nu de mogelijkheid voorgoed van de baan is, kunnen we ons eindelijk weer gaan  richten op  de toekomst. Tijd om te moderniseren, met hart voor ons unieke bedrijf en oog voor de omgeving. Wij zijn klaar voor een nieuwe eeuw!

Wij nodigen u van harte uit om kennis te komen nemen van onze bouwplannen. Die presenteren wij, met gepaste trots en op informele wijze, in de oude vertrouwde loodsen aan de Binnenhaven.

Vrijdag 8 juli tussen 18.00 -  20.00 uur

Welkom!

__________________________________________

Waarom zou je ook als "Koninklijke" ZAP rekening houden met natuur en omwonenden in zo'n klein dorpje als Van Ewijcksluis zolang een paar Euro belangrijker is voor de boeren van deze coöperatie?
    De politiek werkt al jaren mee met het in stand houden van een Coöperatie die al sinds de begin jaren 80 van de vorige eeuw in strijd met het bestemmingsplan hun activiteiten ongestoord kunnen voortzetten.

h.oldeboom zei

Het probleem lijkt dan ook meer bij de politiek te liggen dan bij ZAP welke firma ongetwijfeld vrinden zal hebben in de gemeenteraad. Maar zolang dit stomme volk daar niet doorheen kan of wil kijken blijft en meer voor het politiek theater stemt dan voor de ratio zal dit ten eeuwigen dage zo blijven en zullen wij besodemieterd blijven door onze eigen kortzichtigheid.