Nuon koopt grond voor verhuizing zweefvliegclub in Slootdorp

Hollands Kroon -  SLOOTDORP - Energiebedrijf Nuon heeft aan de Hippolytushoeverweg in Slootdorp voor twee miljoen euro bijna 37 hectare grond van de provincie gekocht.

Door Martijn Gijsbertsen - 18-7-2016,

De percelen, nabij het Robbenoordbos, zijn bedoeld voor verplaatsing en huisvesting van Zweefvliegclub Den Helder.

Wijken

Deze vereniging met circa honderd leden zit nu nog aan de Ulkeweg en moet wijken voor het Windpark Wieringermeer.

Omdat Nuon een van de partners en ontwikkelaars van dit park met in totaal bijna honderd windmolens is, draait zij voor de kosten op.

De bouw van het windpark start naar verwachting in 2017.

Het energiebedrijf betaalt ook de bouw van een gloednieuwe accommodatie voor de zweefvliegclub.

Natuurcompensatie

Omdat enkele turbines in en bij het bos komen, heeft Nuon voor twee ton nog vier hectare provinciegrond gekocht voor natuurcompensatie.

Noordhollands Dagblad

h.oldeboom zei

Kan Nuon ook meteen al die onverkoopbare huizen opkopen die in de herrie van het windmolenpark komen ts staan; overigens je bent toch gek als je nu nog stroom bij Nuon koopt - zeg je abonnement op!

Dan kan Defensie ook wel stoppen met het gebruik van het luchtruim in dat deel van de gemeente als ik zo zie waar de winmolens komen te staan in het bos: langs de gehele A7 waar deze raking heeft met het bos.
https://www.rvo.nl/sites/default/files/2015/04/Aanvraag%20Luchthavenregeling%20v2_0.pdf (pag 34)