Weinig bezoekers Open Winddag in Noordkop

• maandag 20 juni 2016
  • Categorie: , , ,
  • WIERINGERWERF - De Open Winddag van de Nederlandse Windenergie Associatie (NWEA) werd zaterdag in de Noordkop niet bijster drukbezocht.

Door Richard Zut r.zut@hollandmediacombinatie.nl - 19-6-2016 verslaggever Schager Courant

Een kleine honderd mensen waren dermate geïnteresseerd dat ze gebruik maakten van de pendeldienst langs vier belangwekkende toepassingen van windenergie. Vorig jaar waren er nog driehonderd belangstellenden.

__________________________________________________

Minder bezoekers dan verwacht bij Open Winddag
    __________________________________

,,We hadden er wel iets meer van verwacht’’, zegt Marbel de Graaf van bezoekboerderij ’Leven van de Wind’ aan de Oosterterpweg in Wieringerwerf. De boerderij was een van de vier deelnemers naast de molens van Nuon, het ECN-testveld en de traditionele meelmolen van Herre van der Meulen in Medemblik.

Francis van der Oord, bestuurslid Windpark Wieringermeer, gaf aan dat er buiten de honderd pendelbusbezoekers ook andere bezoekers zijn geweest bij Nuon en ECN.

De Graaf: ,,Misschien is één van de conclusies die getrokken kan worden wel dat het onderwerp ’Windpark Wieringermeer’ geen issue is hier in de omgeving.’’ Windpark Wieringermeer kreeg pas nog de zegen van de Raad van State kreeg en zal na de bouw (in 2017) stroom gaan leveren aan 280.000 huishoudens.

De bezoekers die wél kwamen waren erg enthousiast over de Windwachter van De Karavaan die op interactieve wijze uitleg gaf over de werking van windenergie. Bijzonder was de proef op de som die op de bezoekboerderij gehouden werd met een pop-up camping waarbij een nachtje gekampeerd kon worden onder de windmolen. ,,Heerlijk geslapen en niks van gemerkt verder’’, zeggen Roel Moonen en Alfred Visser namens de 15 campinggasten.

Noordhollands  dagblad - Schager Courant

h.oldeboom zei

Dit gebeuren is te vergelijken met een soort kerkdienst voor gelovigen van een bepaalde geloofsrichting; de rest van de bevolking gelooft er geen moer van.

Mensen die hier naar toe gekomen zijn hebben wellicht teveel vrije tijd.
    Ik zou tegen diegene die **lekker** geslapen heeft onder de windturbine willen zeggen: KOM HIER EENS LANGS met je sprookjesboek.

Als de wind niet hard waait hoor je een molen ook niet!

De conclusie dat wp wieringermeer geen issue meer is omdat er zo weinig besoekers waren is te zot voor woorden. Denken zu nu echt dat al diegenen die dagelijks in de herrie zitten van die kl .. molens naar zo' n open dag komen? Waarom laten we die windboeren toch ongestraft al die leugens vertellen?

Bakker zei

"Waarom laten we die windboeren toch ongestraft al die leugens vertellen?"

Anoniem 3, omdat we ook accepteren dat Premier Rutte leugen op leugen stapelt. We worden op grote schaal voorgelogen door politiek en media en schathemelrijke mensen als George Soros die hel en verdoemenis prediken als we niet doen wat de "boven ons gestelden" willen.