Schagen moet weduwe Tromp van raadslid steunen in strijd voor eerherstel

• vrijdag 17 juni 2016
  • SCHAGEN - De gemeente Schagen moet Anneke Tromp uit Tuitjenhorn, weduwe van huisarts Nico Tromp, steunen in haar strijd voor volledig eerherstel voor haar overleden man.

Door verslaggever Schager Courant- 17-6-2016,

Dat bepleit Friso Teerink, raadslid van DNA (Duurzaam Natuurlijk Alternatief).

Disproportioneel

Teerink wil dat de gemeente, nu de Raad van State de schorsing van Tromp door de Inspectie voor de Gezondheidszorg ’buitengewoon disproportioneel’ heeft genoemd, mevrouw Tromp een steunbetuiging schrijft.

Morfine

Dokter Tromp gaf een terminale patiënt een ongebruikelijke dosis morfine en slaapmiddel, waarna deze overleed. De arts werd op non-actief gesteld en beëindigde, toen ook justitie onderzoek deed, zijn leven.

Noordhollands Dagblad

Schagen en hulp!? We hebben ook nog een gevalletje windturbine 158!

Ze hebben gewoon schijt aan de burgers.

Mevrouw Tromp wens ik het allerbeste toe. Ik ben ooit bij de heer Tromp geweest voor een behandeling. Fijn, goed mens was het.

We hebben al bijna verloren als land.