Politiek Hollands Kroon wil extra aandacht voor kwetsbare inwoners

• vrijdag 24 juni 2016
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - ANNA PAULOWNA - Kwetsbare inwoners van de gemeente Hollands Kroon moeten extra aandacht krijgen, zodat zij niet tussen wal en schip vallen.

Door Martijn Gijsbertsen - 23-6-2016,

Dat is een van de voornaamste prioriteiten, die gisteren door diverse raadsleden tijdens het bespreken van speerpunten uit de zogeheten Kadernota 2017 naar voren is geschoven.

Vereenzamen

Het gaat om ouderen, mensen die vereenzamen, maar ook volwassenen en tieners of kinderen die vanwege allerlei gezondheids-, verslavings- of geldproblemen extra zorg en hulp nodig hebben.
    ,,Aan zelfredzaamheid, waar steeds vaker een beroep op wordt gedaan, zit een grens’’, stelde Liesbeth Vlietstra van D66. ,,Mensen die nu thuis wonen, zaten vijf jaar geleden nog in verpleeghuizen.’’

Maatwerk

Zij kreeg steun van onder andere Jan Eichhorn (GroenLinks): ,,De gemeente lijkt kwetsbare mensen alleen te willen helpen als dat niet anders kan. Terwijl maatwerk - uitgaan van de mens, niet van het budget - geboden is.’’
    ,,Daar waar qua zorg behoefte aan is, dat moet worden geleverd’’, stelde ook Jip Pankras namens Senioren Hollands Kroon.

Internet

Hij brak daarbij een lans voor het verbeteren van de digitale bereikbaarheid, omdat hulpbehoevenden steeds meer via internet zaken moeten en kunnen regelen.

Dorien Sijbenga (Progressief Hollands Kroon) signaleerde overbelasting van vrijwillige mantelzorgers, die tot hogere zorgkosten leiden. VVD en PvdA bepleitten preventie.

Noordhollands Dagblad

Hypocriete reactie van SHK!

Sam Kooy zei

De Gemeenteraad van Hollandskroon ten voeten uit. In 2015 kozen zij - de raadslieden + burgemeester en de wethouers - voor het afschaffen van HH1. Nu zij weten in de eerste orde geblunderd te hebben met de uitvoering van de Zorgwetgeving er als genoegdoenong een 180 graden draai aan geven. Zie dit niet anders dan een politieke move om kiezers, en vooral die kwetsbare ouderen, optimaal te paaien. De verkiezingen naderen immers per maand ! Welk een ongeloofglijk onbetrouwbare criminele clan is dit !