Schagen noemt reactie riant salaris bij HVC ’voorbarig’

• vrijdag 6 mei 2016
  • Categorie: , , ,
  • SCHAGEN - Het college van burgemeester en wethouders van Schagen wil eerst weten waarop het riante salaris van directeur Wim van Lieshout is gebaseerd, voordat de gemeente als aandeelhouder van de NV Huiscentrale HVC in Alkmaar op de commotie hierover reageert.

6-5-2016,

Van Lieshout blijkt al sinds 2005 per jaar 265.000 euro te verdienen, wat tot rumoer en kritiek leidt van diverse HVC-aandeelhouders, waaronder 46 gemeenten en zes waterschappen.

Burgemeester Marjan van Kampen: ,,Dat salaris is al langer bekend. Daar het licht over laten schijnen is goed. De vraag is hoe het wettelijk in elkaar zit. We gaan daar binnen ons college over spreken.’’

Senioren Hollands Kroon heeft vragen over Van Lieshouts loon gesteld. Het college van die gemeente heeft nog geen standpunt ingenomen.

NHD

Deze burgemeester is zeker niet op de hoogte van de Balkenende norm, of ze doet alsof en denkt dat de gemeenschap achterlijk is.

Dat bestuurlijke portret had als ze het allemaal al wist, veel eerder aan de bel moeten trekken, maar ons kent ons zal elkaar geen strobreed in de weg leggen.

kees kip zei

HVC: directeur Wim van Lieshout [ een kleine relativering ]

de zoveelste zakkenvuller die misbruik maakt van overheidsgeld

Wim van Lieshout toucheert een mooie €329000 per jaar voor zijn inspanningen als directeur van een bedrijf waar de gemeente ook aandeelhouder van is.

dus alles bij elkaar is dat €329000/52 weken =
    €6326 PER WEEK

uiteraard werkt Wim daar heel hard voor: stel dat hij nou eens 80 uur in de week zou werken, 52 weken per jaar, dan zit Wim nog op rozen met een uurloontje van €80 PER UUR

daarvan is €67000 per jaar een kleine onkostenvergoeding voor zijn auto [ weet iemand trouwens wat voor auto hij rijdt ? ]

voor dat geld kun je makkelijk een Jaguar XE leasen, uitgaande van de duurste versie zit je op €706 per maand, http://directlease.nl/aanbiedingen#153.

dus voor € 67000 kun je 94 !!!! Jaguar XE's voor de deur zetten,
    94 Jaguar XE's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

natuurlijk doet een directeur van een afvalverwerkingsbedrijf dat niet, want die is altijd goed met het "milieu" bezig.
    vooral in zijn eigen portemonnee.

uiteraard ook een stukje salaris, en niet te vergeten een waardevast goed pensioen, want iemand die zich zo inzet voor de maatschappij verdient een uitstekende pensioenregeling.

laat het klootjesvolk maar lekker sappelen, die behoren niet tot de graai-elite, of is geen lid van allerlei duistere achterkamerclubjes van industriële vrijmetselaars of andere clubjes waar je alleen maar lid van kunt worden als je tot de top behoort, en totaal geen voeling meer hebt met de wereld om je heen.

Van Lieshout blijkt al sinds 2005 per jaar 265.000 euro te verdienen, [ ZONDER ZIJN 94 Jaguar XE's ] wat tot rumoer en kritiek leidt van diverse HVC-aandeelhouders, waaronder 46 gemeenten en zes waterschappen.

terwijl de bestuurders van 46 gemeentes en 6 waterschappen, likkebaardend opkijken naar iemand die het zo goed voor elkaar heeft, en stiekem hopen ook ooit eens lekker uit die pot te kunnen graaien, doen ze er dus al 11 jaar !! NIETS maar dan ook helemaal niets aan.

Conclusie:

het niveau van de gemeentelijke besturen en waterschappen is duidelijk SUPER onder de maat.

het is kristalhelder zichtbaar voor iedereen dat er blijkbaar sprake is van een cultuur van graaien, vriendjespolitiek, onderlinge afspraken, en veel te veel connecties over en weer in allerlei clubjes, waardoor je je vrindjes niet laat vallen.

en terwijl het volk tandenknarsend toeziet hoe er leuke afscheidsfeestjes gegeven worden, zoals laatst op het gemeentehuis van Hollands Kroon [secretaris] waar gewoon met geld wordt gegooid, zit de gemiddelde vader of moeder van babyboomers als ik met een 24-uurs luier om in het bejaarden- of verzorgingstehuis, te wachten op enige verpleegster die er 's-nachts nog rondloopt per verdieping [ lelypark, wieringerwerf ]

dit land wordt niet geregeerd

maar uitgezogen door de graaiers

wanneer houdt het op

als iemand een idee heeft om dit te stoppen hoor ik het graag

ik vraag dan ook bij deze hulp van iedereen met een juridische achtergrond om manieren aan te geven om hier nu eens ECHT werk van te maken, zonder te vervallen in allerlei zogenaamde "democratische processen" als 5 minuten spreektijd in de raad, of het aanschrijven van de volksvertegenwoordigers, die allemaal veel en veel te slap zijn om echt in te grijpen, bang als ze zijn om hun stoel in de raad te verliezen.

h.oldeboom zei

Het zou interessant zijn nog wat andere salarissen bij HVC onder de loep te nemen en dan met name de categorie die zich 'manager' noemt. Niet de vrachtwagenchauffeurs e.d.; die hebben een keurige CAO maar vooral die aangewaaide ex-politici die HVC, met volledig medeweten van de aangesloten 46 gemeentes en een zestal waterschappen, lijken te gebruiken als vluchthaven bij het oplopen van averij in hun loopbaan om daar hun kansen af te wachten tot zich elders een geschikt moment aandient in de politieke ons kent ons carrousel.