Lada vergadert in juni over kwestie Wittink

• zaterdag 28 mei 2016
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna -  De leden van Lada kunnen zich pas op maandag 27 juni uitspreken over de kwestie rond raadslid Henk-Jan Wittink.

Dat heeft fractiesecretaris Peter Couwenhoven bekend gemaakt. Volgens Couwenhoven is het reglementair niet mogelijk om het uit de fractie zetten van Wittink tijdens de ledenvergadering van komende maandag al te bespreken, omdat volgens de regels agendapunten twee weken vooraf bekend moeten zijn.

„Maandag bespreken we alleen de omgevingsvisie en kiezen we twee nieuwe bestuursleden: Moray Juffermans en Jos Witte. Juffermans wordt - als-de leden akkoord gaan - de nieuwe voorzitter van de partij."

De nieuwe Lada-preses kan dan op 27 juni aan de slag, als volgens Couwenhoven de kwestie Wittink als enige punt op de agenda staat.

Wittink werd uit de fractie gezet nadat hij op Facebook had geopperd dat Lada de coalitiepartners CDA en VVD beter kon inruilen voor de PvdA.

NHD

Theo Moras zei

Henk-Jan Wittink kan normaal gesproken zeker vertrouwen op de LADA leden.Zij zullen zeker kiezen voor Wittink. Of ze dan feitelijk de rest van de fractie naar huis sturen valt zeker nog te betwijfelen.De rest van de LADA fractie heeft de realiteit uit het oog verloren en zijn vergeten waarom deze lokale partij zoveel zetels heeft binnen gehaald waarvan zelfs twee door dissident Wittink. Hun kiezers dachten met LADA een partij te kiezen die er is voor de inwoners van hun gemeente maar net als bij de Senioren Partij komen zei bedrogen uit. Dit alles veroorzaakt om in de coalitie plaats te nemen en zodoende aan de nukken van het College en de landelijke partijen te zijn overgeleverd.Het resultaat hiervan zal bij de volgende verkiezingen duidelijk zichtbaar worden,al zullen er dan nog beduidend minder mensen op komen dagen om hun stem uitte brengen.
    Het stemmen op een Lokale Partij blijk dus ook niets voor te stellen en de burger zal zich steds verder van de politiek afgaan keren.