Henk-Jan Wittink uit raadsfractie Lada gezet

• dinsdag 24 mei 2016

• ANNA PAULOWNA - Raadslid Henk-Jan Wittink maakt niet langer onderdeel uit van de Lada-fractie in de gemeenteraad van Hollands Kroon. Wittink is uit de fractie gezet nadat hij op Facebook suggereerde dat het tijd werd om coalitiegenoten VVD en CDA in te ruilen voor de PvdA.

Volgens Wittink zou er een luchtje zitten aan de verkoop van de Oosterlanderschool door Hollands Kroon aan bouwbedrijf Dozy, waar VVD-voorzitter André Lont werkt. Hij plaatste op zijn Facebookpagina de volgende post: ,,De verkoop van de Oosterlanderschool aan Dozy, er zijn ook Wieringer bedrijven die wellicht iets kunnen met dit terrein. O ja, ik hoef geen bloemen... Hoe toevallig, André Lont is voorzitter van de afdeling Hollands Kroon van de VVD, en waar hij werkt heeft het pand hoogstwaarschijnlijk gekocht, hoe toevallig? Lada 6 zetels, SHK (Senioren Hollands Kroon, red.) ook 6. Kan ook 6+6+3 van de PvdA (als voorbeeld) is 15, op 29 leden in de raad is dat ook een meerderheid.’’

Henk-Jan Wittink

Met dit Facebookbericht was voor fractievoorzitter Henk van Gameren en de rest van de Lada-raadsleden ’de limiet bereikt’. ,,Het is niet de eerste keer dat Henk-Jan persoonlijke opvattingen via social media naar buiten brengt zonder daar de fractie in te kennen. De fractie heeft het vertrouwen in een goede samenwerking met Wittink verloren en is unaniem tot het besluit gekomen dat er geen plaats meer is voor Henk-Jan binnen de fractie.’’

Wittink zelf geeft aan gewoon raadslid te blijven. Ook blijft hij lid van Lada. Op maandag 30 mei is er leden vergadering. Dan blijkt hoe de leden van de partij over de kwestie denken.

NHD

P.v.d.Munnik zei

De politiek in Hollands Kroon is als de welbekende beerput, hij stinkt en er komt niets goeds uit.

De VVD en het CDA inruilen voor de PvdA zoals Henk-Jan Wiltink wil is lood om oud ijzer, immers de PvdA heeft jarenlang handjeklap gedaan(en doet dat nog) met diezelfde VVD en CDA. De politiek in Hollands Kroon is een incestueuze beweging waarvan de gezamenlijke (eigen)belangen voorop staan en alleen de naam van de partijen nog verschilt. De PvdA'er Fijco v.d.Laan heeft in het recente verleden als wethouder van Anna Paulowna bewezen, samen met zijn CDA kompaan Lia Franken en met het holle vat VVD'er Theo Meskers op de achtergrond, dat niet de belangen van de burgers voorop stonden, maar dat alleen het eigen belang telde en dat heeft voor veel kiezers geleid tot de keuze voor LADA of Senioren H.K.

Zowel LADA als Senioren H.K laten hun kiezers nu op een schandalige manier in de kou staan door blind achter de VVD en het CDA aan te lopen. Een man als Van Gameren van LADA die in het verleden overbodig was bij de PvdA, toen aanschurkte tegen de partij van Emile Roemer en Anja Meulenbelt( ex Eerste Kamer, namaak feministe, Jodenhaatster en moslim knuffelaarster)en toen dat niet lukte zich als het welbekende Paard van Troje wist te nestelen in LADA, heeft veel zo niet alles te maken met de onrust en onvrede binnen LADA.

De politiek in Hollands Kroon is niets en zal ook nooit iets worden zolang de bezem er niet eens grondig doorheen gehaald wordt en dat kan alleen als er een stel integere mensen opstaan die de belangen van de burgers oprecht willen behartigen en niet de belangen van vriendjes, familie en relaties, maar dat is helaas in heel Nederland tegenwoordig een utopie.

Nou ja............................................wat een kleuters.

Frank Ottens zei

Bij welke partij zal Henk van Gameren zich weer aansluiten na de volgende verkiezingen? Baantjesjager, vrindje van het establishment, vent van niks.

Het is wel een vent maar geen KEREL.

Wim Hermans zei

Er is maar een wens.....die van de burger

Theo Moras zei

TER INFORMATIE,
    Er komt op de komende ledenvergadering van 30 mei geen agendapunt over de kwestie HenkJan Wittink ivm met de statuten , die voorschrijven dat een dergelijk belangrijk agendapunt minimaal 14 dagen te voren bekend moet zijn.
    Het bestuur schrijft een nieuwe extra ledenvergadering uit op 27 juni 2016 .