Zeg het met Bloemen

• zondag 24 april 2016
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Commotie in de gemeente Hollands Kroon.

Harry de Jong-  h.dejong@hollandmediacombinatie.nl

Commentaar

Voor het afscheidsfeest van gemeentesecretaris Wim van Twuijver werd de knip getrokken om Karin Bloemen op het podium te krijgen: 6400 euro (exclusief BTW); en inclusief bruto toegevoegde waarde 7000. Toegevoegde waarde had 'La Bloemen' vanzelfsprekend.

Zijn het kleinzielige lieden die hier moord en brand over schreeuwen? Of past het de gemeente niet om in een tijd waarin nog volop wordt bezuinigd zo'n bedrag uit te geven voor een afscheidsfeestje?

Het is maar hoe je ertegenaan kijkt. Het lijkt een rijkelijk grote uitgave voor een medewerker die slechts een krappe vier jaar werkzaam was in de gemeentelijke organisatie: Aan de andere kant: om een gewaardeerde, sturende kracht een passend afscheid te geven - zeg het met Bloemen - mag je best wat geld besteden.

Zeker als je er een feestje van maakte voor al je medewerkers, bestuurders en raadsleden. En al enkele jaren de tering naar de nering zet. Al was het nog mooier geweest als ook 'de burger' mee had mogen vieren. Het zijn tenslotte zijn belastingcenten.

Het was Lada dat de kwestie aankaartte. Maar niet wist hoe snel ze haar keutel in moest trekken toen er commotie ontstond. Lada luistert, is de slogan van de partij. Alleen even niet als er wat lawaai van komt.

NHD

Theo Moras zei

De geruchten gingn dat als het VZV lukt om te promover dan komt er een gezellig avondje in de kantine met Karin Bloemen en betaald uit de LADA kas. Hollands Kroon kon Karin Bloemen van de bezuiniging in de zorg betalen,LADA doet het van de inkomsten van het enorme aantal nieuwe leden die Henk-Jan Wittink met zijn actie heeft binnen gehaald. Voor wat - - Hoort wat! De wonderen zijn de wereld nog niet uit maar klopte dit verhaal eigenlijk wel?
    Nu het dan zaterdagavond VZV is gelukt om ook daadwerkelijk te promoveren naar de Eredivisie blijkt het inderdaad een gerucht te zijn geweest. Waarschijnlijk is dit fabeltje door een LADA hater de wereld ingebracht.

Kan Wim van Twuijver niet gaan darmen wassen in het abbatoir?

Nederland: Omdat het kan.