Trouw en Financieele Dagblad werktuigen van Rijksoverheid?

De mainstream-journalistiek die NIETS meldt over de verspilling van 100 miljard euro belastinggeld voor het Energieakkoord zonder enige milieuwinst (73 miljard euro subsidies plus 20 miljard euro geleend geld Tennet) ventileert nu wat gegevensbestandjes, Panama Papers waar je met een zoekmachine wat namen uit kunt vissen. Boeh, Bah en Beeh roepen over Solidaridad is dan plots onderzoeksjournalistiek.

GEPOST DOOR RYPKE ZEILMAKER

Er moeten voor 2020 nog een aantal pas gebouwde kolencentrales gesloten worden om aan het Energieakkoord te kunnen voldoen.
Om aan dat zelfde energieakkoord te kunnen voldoen worden in de centrales houtpallets gestookt ipv. kolen. Houtpallets zijn, voor degenen die het niet weten, geperst hout van voor dat doel gekapte bomen in Canada die vervolgens per schip naar Europa worden vervoerd. Er is dus niets milieuvriendelijk aan, maar voor de "groenen" klinkt het zo lekker en kolen zitten in het verdomhoekje.

h.oldeboom zei

Hopelijk leest LADA dit stukje ook; heel misschien gaan ze dan ooit begrijpen hoe gevaarlijk naïviteit is .

En wat denken de mensen dat houtpallets zijn?
Het klinkt vriendelijk maar deze pallets zijn brokken die aan elkaar zijn geplakt met giftige lijm. Een soort MDF. Levensgevaarlijk.

P.v.d.Munnik zei

Anoniem 3, de mensen moeten toch de indruk krijgen dat houtpallets milieuvriendelijk zijn?
We worden door politiek en de klimaat gekkies keer op keer voor het lapje gehouden. Dat hun hobby ons tientallen miljarden kost is onbelangrijk, dat hoeven zij niet te betalen, dat doen wij wel.