Hollands Kroon: Hommeles om Karin Bloemen

• woensdag 20 april 2016
  • Categorie:
  • Hollands Kroon -  Hippolytushoef - In de gemeenteraad van Hollands Kroon is nogal wat beroering ontstaan door het optreden van Karin Bloemen in het gemeentehuis De Ontmoeting te Anna Paulowna. Ze zong daar bij het afscheid van gemeentesecretaris Wim van Twuijver, die naar Alkmaar vertrekt.

Henk Cornelissen

Henk-Jan Wittink uit Hippolytushoef, raadslid namens Lada, uitte hierover zijn verontwaardiging op Facebook. En dat veroorzaakte weer boosheid bij de coalitiepartners van Lada.

Wittink was erachter gekomen dat Bloemen voor zo'n optreden zevenduizend euro vraagt. Navraag leert dat een team van ambtenaren in het gemeentehuis het afscheidsfeest heeft georganiseerd en dat het daarvoor gegeven budget kennelijk hoog genoeg was om een artieste van deze statuur te engageren.

Wittink zegt niets ten nadele van Bloemen of Van Twuijver te hebben willen zeggen. „Ik vind het gewoon te veel geld voor een afscheidsfeestje. In een bedrijf is het misschien normaal, maar met gemeenschapsgeld moer je naar mijn mening voorzichtiger omgaan. De FNV staat voor het gemeentehuis te demonstreren tegen de onzekerheid in de zorg; dan is het niet gepast dat je binnen een feestje viert met Karin Bloemen."

Het Lada-raadslid had hierover vragen willen stellen in de gemeenteraad, maar in het fractieoverleg, is besloten daarvan af te zien. „We zijn het inhoudelijk wel met Wittink eens," zegt fractiesecretaris Peter Couwenhoven, „maar we zijn er niet gelukkig mee dat Wittink via Facebook de publiciteit heeft gezocht. Na alle commotie heeft het stellen van vragen in de raad niet zo veel zin meer."

NHD

Het was natuurlijk ook niet de bedoeling dat deze geldverspilling in de openbaarheid zou worden want stel je toch eens voor dat blijkt dat deze armlastige gemeente, die niet eens voor elkaar krijgt dat er een fatsoenlijke ophaalbrug in AP. komt, betrapt wordt op geldverspilling. Hoe hypocriet kun je zijn mijnheer van Couwenhoven en partners?

Theo Moras zei

Hoe serieus moet LADA nu nog genomen worden?

Inhoudelijk is LADA het wel met raadslid Wittink eens maar als coalitie partij mag je zoiets nou eenmaal niet zeggen.
    Als LADA in de oppositie zou hebben gezeten had Hollands-Kroon inlast geweest en hadden ze met de andere oppositie partijen hier schande over uitgesproken
    Nu worden en mogen er zelfs geen Raads-vragen gesteld worden door de partij die voor het wel en wee van de burgers op zou komen.
    Wonderbaarlijk op LADA heeft de burger dus ook niet meer te rekenen wat neer komt op volksverlakkerij.
    Het wordt nu hoogtijd dat er een andere Politieke partij wordt opgericht die enkel en alleen onafhankelijk is en die niet aan welke coalitie dan ook zal deelnemen.
    Als dit de manier en de bedoeling is om politiek te voeren is het wijzer om helemaal niet meer te gaan stemmen.Dat is nu al meerdere keren gebleken bij heikele punten in de gemeente waar naar de pijpen van het college wordt gedanst in plaats om fel van leer te trekken.

h.oldeboom zei

€7000 = 280 uur HH1 = huishoudelijke hulp die afgeschaft is voor hulpbehoevenden = bij bijna 3 uur/week = 2 jaar poetsen/schoonmaken. En dat voor een feestje voor iemand die overgeplaatst wordt. En dan de kletspraat: er was budget- natuurlijk was er budget maar het gaat erom HOE EN OP WELKE GRONDEN je dat besteedt en niet om het feit dat er een budget is. Hoe lang zat die secretaris trouwens in HK - een jaar of dertig of zo?
    Ben nu benieuwd of de dappere keukentafelgesprekshelden van LADA hiermee verder gaan.

Wat een grootheidswaanzin!

Fuck de burgers. Dat is het.

En dan Karin Bloemen; wat voegt dit mens toe met haar gluiperige lach.
    Overigens, die zou ik ook hebben als de (r)overheid zo makkelijk geld uitgeeft.

Diefstal is het. Niets meer en niets minder. Maar dat kennen we wel van Hollands Kroon.

Wie is Karin Bloemen?