AZC’s van minimaal 200 in West-Friesland

• maandag 18 april 2016
  • HOORN - Noord-Holland Noord moet nog 500 asielzoekers huisvesten in een of meer AZC’s. Een groot deel van deze opvang zal in West-Friesland gerealiseerd worden is de verwachting.
    Door Connie Vertegaalc.vertegaal@hollandmediacombinatie.nl - 18-4-2016,

Een plan van de West-Friese burgemeesters voor kleinschalige opvang, waarbij de vluchtelingen over de dorpen van West-Friesland worden verspreid, is vooralsnog afgeketst.
    Burgemeester Rob Posthumus van Koggenland heeft dit idee uitgewerkt en bepleit in Den Haag. Hij sprak hierover met staatssecretaris Klaas Dijkhoff en een aantal topambtenaren van het ministerie van Veiligheid en Justitie. ,,De staatssectretaris wil toch vasthouden aan de opvang zoals het nu wordt georganiseerd door het COA’’, zegt Posthumus. ,,Dat is vastgelegd in het bestuursakkoord dat de VNG met het Rijk heeft gesloten.’’
    Burgemeesters in West-Friesland vinden grote AZC’s niet passen bij de schaal van de dorpen. Posthumus: ,,Ik vind het jammer dat ons idee niet is overgenomen. Wij zijn ervan overtuigd dat gemeenten de opvang en inburgering van asielzoekers prima kunnen doen. Wij zijn de eerste overheid, wij kunnen draagvlak organiseren, weten waar wat wel en niet kan.’’
    ,,We wilden het op onze manier doen’’, vervolgt Posthumus. ,,Er is zeker bereidheid bij de inwoners om mee te helpen bij het inburgeren van vluchtelingen. Maar bij plannen voor een groot AZC belanden we in een discussie over de schaalgrootte, want daar ontstaat verontrusting over en daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen.’’
    Onlangs wees de gemeente Koggenland een AZC voor 1500 asielzoekers bij Berkhout af. Koggenland vond grootschalige opvang niet passen op die plek bij de Jaagweg: ver van essentiële voorzieningen zoals scholen, winkels en openbaar vervoer. Ook vond Koggenland de opvang te groot in verhouding tot het dorp.
    Waar de 500 asielzoekers die Noord-Holland Noord als taakstelling heeft, worden gehuisvest is nog niet duidelijk. ,,Voor 1 juli komt er een voorstel over de 500 opvangplekken’’, zegt burgemeester Frank Streng van Medemblik, die lid is van de taskforce vluchtelingen Noord-Holland Noord. Hij zegt ook: ,,Wij nemen als regio onze verantwoordelijkheid.’’ De minimale schaal van een AZC zoals het Rijk het wil is 200 mensen en dat moet dan onder de paraplu van een groter AZC. ,,Dat zou in ons geval het AZC van Heerhugowaard zijn’’, zegt Streng.
    West-Friesland heeft een aantal tijdelijke noodopvangcentra gehad in sporthallen. Nu gaat het om de komst van een permanent asielzoekerscentrum.
    NHD

Het blijft een merkwaardig gegeven dat iedere normaal denkende burger in dit land weet dat de komst van honderdduizenden asiel zoekers tot een ramp van formaat gaat leiden, zowel financieel als maatschappelijk, daar staat tegenover dat verreweg het grootste deel van de politiek de komst van asielzoekers toejuicht.
    Zou het ermee te maken kunnen hebben dat politici er financiële baat bij hebben, immers hoe moeten we het anders uitleggen?Politici moeten weten dat de toekomst van hun kinderen of kleinkinderen op het spel staat en dan toch voor de asielinstroom zijn?
    Zoals gewoonlijk kan het niet anders dan dat het om veel geld draait.

Politici zijn schurken. Pablo Escobar was hier een watje bij.
    Pablo Escobar had maandelijks 2300,00 euro op de balans staan om elastiekjes te kopen om zijn geld op te binden.
    Politici kunnen niet eens een balans opmaken.

Als een doorsnee burger de wet overtreedt dan volgen er sancties. Een automobilist de 50 mtr. voor een einde 50km. bord een paar kilometer te hard rijdt krijgt binnen 2 weken(altijd op zaterdag om je weekend te verpesten) de bekeuring thuis.

Rutte en zijn witte boorden criminelen van VVD en PvdA overtreden moedwillig de (kies)wet en lachen de burgers op de koop toe uit, dit kan allemaal ongestraft in ons land. Daarmee geeft de politiek zelf al aan dat de democratie in ons landje, maar eigenlijk in de hele EU, zo dood als een pier is.

Met het slechte voorbeeld van de crimineel Rutte voor ogen willen de lokale politici natuurlijk niet achterblijven en vegen ongestraft hun achterste af met de mening van, zoals uit diverse peilingen is gebleken, 80 % van de bevolking en blijven Nederland vol plempen met veelal criminele asielzoekers.

Een bekend Nederlands spreekwoord luidt: "De kruik gaat net zolang te water tot hij breekt".