Axxicom neemt zwaardere huishoudelijke hulp over in Hollands Kroon

• dinsdag 12 april 2016
  • HOLLANDS KROON - ANNA PAULOWNA - Axxicom, onderdeel van Incluzio, neemt de zwaardere huishoudelijke hulp (HH2) in de gemeente Hollands Kroon per 25 april 2016 over van het failliet verklaarde TSN.
    12-4-2016,

Hiermee blijven alle HH2-cliënten verzekerd van zorg. Axxicom heeft ook aangegeven zoveel mogelijk de werkgelegenheid in stand te houden. Daarom vinden de komende tijd gesprekken plaats met de medewerkers.
    Incluzio, waaronder Axxicon valt, is de partij die vanaf volgend jaar de zorgtaken binnen de gemeente uitvoert.
    Aanvankelijk zou Buurtzorg tot eind van dit jaar de huishoudelijk hulp 2 overnemen, maar deze organisatie trok vorige week haar aanbod in.
    De curator heeft de huidige TSN-medewerkers dinsdag geïnformeerd over de afspraken tussen Axxicom en Hollands Kroon. Axxicom benadert medewerkers die nu HH2 leveren telefonisch voor een selectiegesprek. Geselecteerde medewerkers worden uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst en een persoonlijk gesprek, dat nog deze week moet plaatshebben.
    Opzet is dat medewerkers zoveel mogelijk hun werk kunnen blijven voortzetten, geeft Hollands Kroon aan. Cliënten zijn per brief en via een belronde door het wijkteam geïnformeerd over de stand van zaken.
    NHD

Sam Kooy zei

Over HH1 wordt door de dame en heren BenW van Hollandskroon niet meer gesproken. Ik herinner mij nog de insprekende oudere dame op de raadsvergadering, aangaande dit onderwerp, en de zeer onpersoonlijke houding in haar richting van de burgemeester. Niet alleen onpersoonlijk maar walgelijk om te zien en aan te horen. Deze mevrouw werd feitelijk in 7 woorden door hem figuurlijk de deur gewezen en in haar hemd gezet. Ik ben benieuwd hoe het gemeentebestuur hiermee alsnog om gaat. Inclusief de raadslieden van de Seniorenpartij (!!!!!).