Seizoenwerkers op last van rechter weg uit Huis ter Duin in Petten

• woensdag 9 maart 2016
  • Categorie: , ,

• PETTEN - Mondial Uitzend heeft een nieuw kort geding om uitzetting uit Huis ter Duin in Petten verloren.
    Door Harry de Jong - 8-3-2016,
    De uitzendorganisatie moet wijken, omdat de accommodatie in Petten gebruikt gaat worden voor vluchtelingenopvang
    Mondial vocht de huuropzegging aan. In een eerste kort geding werd ze in het gelijk gesteld. In een tweede geding haalde eigenaar Peter Tuin van Huis ter Duin alsnog zijn gelijk: de rechtbank beval ontruiming per 29 februari.
    Mondial tekende hiertegen spoedhogerberoep aan bij het gerechtshof. En vroeg in een nieuw kort geding het ontruimingsbevel te schorsen tot de uitspraak in de beroepszaak.
    De kortgedingrechter zag daar dinsdag geen reden toe. Hij deed op verzoek van Tuins advocaat Evert Hoekstra direct uitspraak. Tuin heeft Mondial nu aangegeven binnen afzienbare tijd te vertrekken en de dwangsom te betalen. In Huis ter Duin moeten voorbereidingen worden getroffen om de vluchtelingenopvang mogelijk te maken.
    NHD

.

De rechtspraak in Nederland: een contract is geen contract meer als er hogere belangen spelen. In dit geval de belangen van regering, het overgrote deel van de politiek en een paar ondernemers die schathemelrijk worden van de verhuur van hun (kantoor)panden.

Nederland een rechtstaat? zolang pedofielen en criminelen ongestraft hun gang kunnen gaan is daar geen sprake meer van. Goed voorbeeld is de zaak van oud top ambtenaar Joris Demmink die aan alle kanten door het VVD rapaille de hand boven het hoofd wordt gehouden. Ze laten zich zelfs chanteren door Turkije.