PROVINCIES LOPEN ACHTER MET BOUW WINDMOLENS

• vrijdag 18 maart 2016
  • Categorie: , , ,
  • Acht provincies lopen niet op schema als het gaat om de bouw van windmolens. Het is onwaarschijnlijk dat Utrecht en Limburg hun doelstellingen halen. Dat heeft minister Henk Kamp (Economische Zaken) vrijdag aan de Kamer laten weten.
    Gebrek aan draagvlak
    Er zijn twee belangrijke oorzaken aan te wijzen voor de vertraging. Ten eerste is er een gebrek aan draagvlak. En ten tweede duren de procedures voor de bouw van windmolens erg lang.

Energieakkoord
    In het Energieakkoord is afgesproken dat er in 2020 voor 6000 megawatt aan windmolens op land moet staan. Volgens Kamp staat nu al (vrijwel) zeker vast dat 76 procent hiervan wordt gerealiseerd. Van nog eens 11 procent is dat aannemelijk. Om het doel van het Energieakkoord toch te halen heeft hij eind vorig jaar met provincies, gemeenten, windsector, netbeheerders en natuur- en milieuorganisaties een actieplan opgesteld.

(ANP) 18-3-2016

Als de PvdA haar plannen verwezenlijkt zal zien, dus alle benzine/diesel auto's afschaffen, dan staat ons nog wat te wachten. Iedereen zal dan aan een windmolen in zijn achtertuin moeten. Geen vogels meer, geen nachtrust en geen CO2, dus ook geen plantengroei meer.(zonder CO2 geen plantengroei)
    Geen nood, daar verzint de PvdA in samenwerking met Groen Slinks wel een oplossing voor: Kernenergie.
    Als het zover is dan hebben we helemaal geen energie meer nodig, dan leven we naar de letter van de koran en alles wat het Westen de laatste honderden jaren heeft ontwikkeld is dan niet meer halal, dus terug naar de middeleeuwen.