Politiek blij met plan opvang

• vrijdag 11 maart 2016
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Hollands Kroon neemt het idee voor kleinschalige opvang van vluchtelingen serieus.
    De gemeente gaat het initiatiefvoorstel van Werkgroep Gespreide Opvang Hollands Kroon binnenkort voorleggen aan het COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers). Ze wil weten of het COA mee wil en kan werken aan deze vorm van opvang.

Fractievoorzitter Jip Pankras stelt dat zijn partij Senioren Hollands Kroon voorstander is van kleinschalige opvang. „Dit is een idee waar we op voorhand niet tegen kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar de nadere uitwerking. Dat het initiatief vanuit de bevolking is gekomen, is sowieso lovenswaardig."

Ook fractievoorzitter Jan Swaag (VVD) is blij met die inbreng. „We gaan er serieus naar kijken; in combinatie met het nieuwe collegevoorstel waar we op wachten. De kosten hiervan zijn natuurlijk nog niet bekend. Het is een uitdagend vraagstuk. Het is goed dat dit initiatief uit de samenleving komt. Er is draagvlak voor. Dat staat los van de uitvoering."

Het Parlangebouw aan de Trambaan tussen Nieuwe Niedorp en Winkel blijkt ongeschikt als pilot voor kleinschalige opvang. Daarvoor bestaat reeds een plan.

NHD

VVD-er Swaag ze3gt, dat er draagvlak voor is.
    Hoe komt de heer Swaag tot deze uitspraak?

Sam Kooy zei

Zij staan volledig onder druk van Nawijn. Durven tegen voorstellen van BenW nauwelijks meer een door de inwoners gedragen mening te verkondigen. Zouden ook eens naar Hollandskroon Plaza en Facebook moeten kijken. Nawijn heerst en heerst en heerst !

Bakker zei

"De politiek is blij met het plan opvang".

De politiek staat inmiddels zo ver van de kiezers af dat ze met hun arrogante domme hoofden niet eens meer door hebben dat de burgers helemaal niet blij zijn met het plan voor de opvang.
    Je moet politicus zijn om zoveel minachting naar de kiezers uit te stralen, bij de VVD onder leiding van aartsleugenaar en landverrader Rutte zijn ze de schaamte al lang voorbij.

h.oldeboom zei

Natuurlijk is er draagvlak; daarmee bedoelen die huichelaars zichzelf.