Partijtop van Lada (Hollands Kroon) stapt op

• dinsdag 1 maart 2016
  • Hollands Kroon - WINKEL - Het is crisis bij Lada (Lokaal alternatief democratie anders), coalitiepartij in Hollands Kroon met zes raadszetels.

Door Martijn Gijsbertsen - 1-3-2016,

Voorzitter Rob Ravensteijn (68) en secretaris Jaap Jan van Essen (69) leggen binnenkort hun functie neer. Daarmee wordt de partijtop ineens gehalveerd.

Onvrede

Het Winkeler duo, dat in 2009 mede aan de wieg stond van Lada, stapt tijdens een ledenvergadering op 7 maart op uit onvrede over de gang van zaken in eigen gelederen.

Ravensteijn en Van Essen stellen dat het partijbestuur te weinig grip heeft op Ladaraadsleden. En wethouder Frits Westerkamp eerder de Ladafractie in de gemeenteraad aanstuurt dan andersom.

Ravensteijn: ,,We hebben het gevoel dat Lada haar geluid te weinig laat horen. Dan komt vernieuwing, waar de partij voor staat, niet van de grond.’’

NHD

Wij hebben Rob Ravensteijn leren kennen als een integere vent die een luisterend oor had voor de problemen van inwoners.

Van Gameren daarentegen, is een man die kijkt waar er voor hem (financieel) voordeel te halen is. Weggestuurd bij de PvdA, daarna een voet tussen de deur willen krijgen bij de SP en toen dat niet lukte sloot hij zich maar aan bij LADA. Een onbetrouwbaar figuur bij wie het eigenbelang op de eerste plaats komt.

Wim Hermans zei

Frappant, integer standpunt van bestuurders, hooghartige reactie van de fractievoorzitter.