NWEA: Beschuldiging NLVOW ernstig en ongenuanceerd

• vrijdag 11 maart 2016
  • Categorie: , ,
  • UTRECHT – Met de beschuldiging dat vanuit de borgingscommissie voor het Energieakkoord onjuiste, onvolledige en tendentieuze informatie wordt verspreid laat de NLVOW zien geen neutrale houding te hebben tegenover duurzame windenergie.

©: NWEA
    Dit zegt de Nederlandse Wind Energie Associatie (NWEA) in reactie op de klacht die de NLVOW bij de nationale ombudsman heeft ingediend tegen een factcheck vanuit de SER over windenergie.
    Zonder specifiek in te gaan op de stellingen,beschuldigt de lobbyclub voor tegenstanders van windmolens de SER van bewust verkeerde informatie te verstrekken.
    “Dat is een zeer ernstige en ongenuanceerde beschuldiging”, aldus de NWEA. “De NLVOW pretendeert vanuit een neutrale opvatting over windenergie de belangen van omwonenden van windmolens te behartigen.”

“Deze klacht maakt duidelijk dat de NLVOW geen neutrale houding ten opzichte van duurzame windenergie bezit.”

Windenergie Courant 9 maart 2016

"...NLVOW geen neutrale houding ten opzichte van duurzame windenergie bezit.” Nee, natuurlijk niet. De NLVOW komt op voor de belangen van omwonenden en heeft dus nooit gepretendeerd neutraal te zijn. De NWEA heeft ook geen neutrale houding in deze. Zij komt op voor de belangen van de subsidievreters. Zinloze, onbeduidende en betekenisloze beschuldiging aan het adres van het NLVOW. De ware aard van de NWEA wordt duidelijk!