’Lodges’ Roompot in Groote Keeten blijven staan

• dinsdag 22 maart 2016
  • GROOTE KEETEN - De omstreden vakantiebungalows van Roompot op het terrein naast camping Callassande in Groote Keeten blijven staan.

Door Marten Visser - 22-3-2016,

Dat meldt SP-Statenlid Anna de Groot aan het actiecomité ’Strandhuizen liever niet’ uit Groote Keeten.

Deze groep strijdt niet alleen tegen de komst van vakantiehuizen op het strand, maar ook tegen het nieuwe bungalowpark naast Callassande. De bezwaarmakers verloren eerder een procedure bij de rechtbank. Ook de provincie Noord-Holland kan niets meer tegen de bungalows (Roompot noemt ze ’lodges’) doen, zo kreeg De Groot te horen tijdens een provinciale commissievergadering.

De gemeente Schagen gaf vergunning voor de huizen, ze staan er dus legaal. Of er ook op het strand vakantiehuizen komen is onzeker. Hiervoor zijn nog geen vergunningen afgegeven. De Groot meldt dat haar partij deze kwestie blijft volgen. En dat alle fracties in Provinciale Staten vinden ’dat Groote Keeten wel heel zwaar getroffen is door de recreatieplannen.’

NHD