Lada belooft beterschap en breekt niet met coalitie in Hollands Kroon

• dinsdag 8 maart 2016

• Hollands Kroon - OUDE NIEDORP - De crisissfeer binnen Lada leidt er niet toe dat de partij met zes zetels in de gemeenteraad van Holland Kroon breekt met de coalitie.

Door Martijn Gijsbertsen - 8-3-2016,
    Een eventuele breuk met Senioren Hollands Kroon, VVD en CDA kwam wel op tafel. Maar voor die stap bleek tijdens een acute ledenvergadering vrijwel geen steun.
    Voorzitter Rob Ravensteijn en secretaris Jaap Jan van Essen, die recent in deze krant stevige kritiek aan het adres van de Ladafractie en -wethouder (Frits Westerkamp, red.) uitten omdat zij vinden dat de partij haar ware gezicht te weinig toont, traden zoals aangekondigd af.

’Opschudvergadering’

,,De bijeenkomst had de sfeer van een ’opschudvergadering’, de neuzen zijn weer dezelfde kant op gezet’’, blikt Ravensteijn terug.
    ,,Dat komt ook doordat onze raadsleden en wethouder begrepen wat we hebben bedoeld en de kritiek incasseren. Het klimaat om op te stappen, zakte daardoor weg. Men heeft beterschap beloofd: Lada gaat beter duidelijk maken waar de partij mee bezig is en hoe we hebben gestemd.’’
    Het bestuur bestaat nu uit drie personen: vice-voorzitter Han Koppe uit Hippolytushoef en Lavinia Grooten (Slootdorp) krijgen versterking van Niedorper Mark de Geus.
    Voor de zomer moeten vervangers voor Ravensteijn en Van Essen komen en wordt een nieuwe voorzitter aangewezen.
    NHD

Veel beloven, weinig geven doet de LADA - gek in vreugde leven.