Jan Eichhorn geeft toe, beslissing HH1 te schrappen was fout

• dinsdag 1 maart 2016
  • HOLLANDS KROON- Een eerlijke en tegelijkertijd openhartige uitspraak van Jan Eichhorn op de facebookpagina van Groen Links.

Jan geeft toe dat ook hij vorig jaar ingestemd heeft met het besluit om HH1 af te schaffen.

Als reden geeft hij op de misleiding van het college van Hollands Kroon wat de raadsleden hadden voorgespiegeld dat HH1 niet meer onder de WMO viel en dat de gemeente daar geen WMO-geld aan mocht besteden.

Bovendien zouden inwoners met HH1 met zeer veel zorgvuldigheid worden geherindiceerd en mensen die echt zorg nodig hebben zouden die zorg houden.
    Jan geeft toe aan dat hij is gaan beseffen dat de zaken toch anders lagen dan het college het deed voorkomen.
    Het staat niet vast dat HH1 niet van het WMO-geld kan worden betaald.
    Bovendien is door de raad van Hollands Kroon besloten om structureel 10% van het voor de WMO bedoelde budget daar niet aan te besteden.

Inmiddels blijkt ook nog eens dat de herindicering niet zorgvuldig genoeg is geweest. Veel mensen vallen tussen wal en schip. Dit mag niet gebeuren.
    Reden voor de fractie van Groen Links om, samen met de PvdA en de Christen Unie te komen met een motie of de bezuigingen op de huishoudelijke hulp terug te draaien.

Helaas waren VVD, CDA, D66, LADA en de Senioren Partij schijnbaar nog niet tot het volle besef gekomen dat de maatregelen rond de huishoudelijke hulp doodgewoon heel erg slecht zijn.

Een eerlijke openbaring van Groen Links fractieleider Eichhorn.
    Misschien is er toch nog hoop voor de politiek.
    Wie van de college en raadsleden zou zijn voorbeeld durven volgen?

www.hollandskroonplaza.nl

Bakker zei

"Misschien is er toch nog hoop voor de politiek".

Voor de politiek is er hoop, voor de arme burger is die hoop door diezelfde politiek allang de grond ingeboord.

Sam Kooy zei

Burgemeester en Wethouders van Hollandskroon kennende volgende conclusie. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid hebben BeW van HK een aantal lieden van de Raad op een leugenachtige wijze op het verkeerde been gezet danwel onder druk gezet. Maar ..............hoe kom je daar achter. Door de mond open te doen. En krijg dát maar eens voor elkaar levende onder de vleugels van dit College !