Dierenpark in Anna Paulowna gekozen tot ’Leukste uitje van Noord-Holland’

• donderdag 17 maart 2016
  • ANNA PAULOWNA - Landgoed Hoenderdaell in Anna Paulowna is gekozen tot ’Leukste uitje van Noord-Holland 2016’.

Door Martijn Gijsbertsen - 16-3-2016,

ANWB-leden konden op basis van vijf criteria scores toekennen: prijs-/kwaliteitverhouding, faciliteiten, sfeer, personeel en aanbod. Het Polderse dierenpark kwam als beste uit de bus.

Genomineerden

Onder de tien genomineerden bevonden zich onder meer ook het Marinemuseum en Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers in Den Helder, het Zuiderzeemuseum en Sprookjeswonderland (Enkhuizen) plus Ecomare in De Koog op Texel.
    Verder waren Linnaeushof in Bennebroek, Speelpark Oud Valkeveen (Naarden), het Scheepvaartmuseum in Amsterdam, plus het klimduin en de Schoorlse Duinen kanshebber.
    NHD

Het is 2016. Het dieren in gevangenschapsyndroom moet nu toch wel eens afgelopen zijn!?
    Dolfinaria, Artis, Emmen, Circus, allemaal dieren in hokken en hekken. Ga weg met deze mishandelingen en geef het geen eerste prijs. Eerste prijs voor dierenkwelling; het kan in Nederland.

Bakker zei

Deze dieren kunnen beter afgeslacht worden door stropers in Afrika als het aan anoniem 1 ligt.
    Voor zover mij bekend vangt Hoenderdael katachtigen op die elders niet meer welkom zijn, deze dieren kunnen nooit meer teruggezet worden.

Mijnheer, Mevrouw Bakker,
    Deze dieren zijn inderdaad beter af dan afgetuigd worden in een of ander circus of dierentuin maar met deze gelegenheden ter meerdere *vermaeck* van het klootjesvolk blijft het maar in stand.
    En uw domme reactie over afslachting zegt meer over u dan over mij.

En het in stand houden hiervan is dierenmishandeling.
    En bovendien horen tijgers en dat soort dieren qua temperatuur alleen al niet in dit land.
    Ik vraag me zelf altijd af: Wat willen mensen zien? Wat doen ze ermee? Wat worden deze dieren er beter van om de gehele dag te worden aangestaard door volwassenen en gegil van kinderen om hun heen? Het zijn: WILDE DIEREN!
    Kent u Bokito nog? Deze aap deed dit omdat in de wildernis dit normaal gedrag is.
    De enige optie is Stichting AAP in Spanje omdat de dieren hier een normaal gedrag kunnen ontwikkelen met HEEL VEEL ruimte.

En ja, ik ben gek op dieren maar dan wel in hun bijbehorende habitat.

h.oldeboom zei

Anoniem heeft m.i. het grootste deel van het gelijk maar, erger vind ik het opgesloten zijn van de mens in een 'moderne' wereld waarin vooral beleidsmakers middels massapsychologie optimaal gebruik maken van de in elk mens aanwezige gevoeligheid voor de waan (van de dag).