Triplo dicht, jeugdvereniging in Anna Paulowna stopt

• dinsdag 2 februari 2016
  • Categorie:
  • ANNA PAULOWNA - Triplo, het multifunctionele gebouw aan de Sportlaan in Anna Paulowna, sluit eind 2016 definitief de deuren. Dat heeft de beherende stichting de zeven huurders laten weten.

Door Martijn Gijsbertsen - 2-2-2016,

,,Omdat de gemeente (Hollands Kroon, red.) haar handen van het gebouw aftrekt en wil afstoten, zien wij geen kans meer de exploitatie rond te krijgen’’, stelt voorzitter Nel Aaf Veenstra-Donker van stichting Triplo.

Bezuinigingen

,,Wij wisten, net als de gebruikers, dat door bezuinigingen dit er aan zat te komen. Hebben het nog een jaar langer kunnen uitzingen. Nu is de kogel door de kerk.’’
    Triplo voelt zich genoodzaakt de deuren te sluiten, omdat het financieel onhaalbaar is gebleken het pand over te nemen, te verbouwen en achterstallig onderhoud weg te werken.
    Huurders moeten nu op zoek naar alternatieve locaties.
    Het gaat om jeugdvereniging Spoorbuurt, knutselclub ’Kliederkeet’, buurthuis Anna Paulowna, zorginstelling De Waerden, gymnastiekvereniging Dokev (pilatustraining) en aanbieders van yoga en gitaarles.

Knutselclub

Voor de ’dakloos’ geraakte jeugd- en daaraan gelieerde knutselclub is dat mede reden om na ruim veertig jaar de stekker eruit te trekken.
    ,,Ons zijn andere plekken aangeboden, maar die zijn drie tot vier keer duurder dan we gewend zijn’’, aldus secretaris Petra Seghers van de jeugdvereniging. ,,Dat is geen optie.’’
    ,,Bovendien konden we geen kast- of bergingsruimte krijgen’’, vult Guus Aarsen van de knutselclub aan. ,,Om telkens met een aanhangwagentje heen en weer te rijden, is geen doen.’’
    Tot dusverre is De Waerden, dat twee dagen per week met acht cliënten ruimte voor dagbesteding in Triplo heeft, de enige huurder met zicht op een nieuwe ruimte.
    ,,Ons plan om van Triplo een dagcentrum te maken, is niet rendabel gebleken’’, aldus coördinator José van Paridon.

Uitwijken

,,Vandaar dat we hopen te kunnen uitwijken naar het gemeentehuis, De Ontmoeting.’’

NHD

Nou, plek over voor vluchtelingen.
    Mooier kan het niet.
    Helemaal al voorgekookt.
    Niets meer aan doen.
    Gaat u maar rustig slapen.

Komt weer ruimte vrij voor asielzoekers, politiek blij, de burgers minder, die betalen het gelag.
    Geen geld van de politiek voor de jeugd, wel voor asielzoekers.

Sam Kooy zei

Zoveelste voorbeeld van de detructieve politiek van BenW van dit Hollandskroon. Niets, maar dan ook niets zullen ze nalaten om welke sociale voorziening dan ook, volledig af te breken. Ik mag mij gelukkig prijzen geen inwoner te zijn van dit gebied maar zou in het andere geval de "meute" in die gemeente absoluut mobiliseren ! Ik hoor het Nawijn op 28 januari j.l. nog zeggen: volgens onze democratische principes etc. ???!!!