Praten over noodzaak nieuwe kernreactor

• maandag 15 februari 2016
  •  Schagen - De vereniging 'Pettemerduinen kernreactorvrij' houdt maandag 22 februari een informatieavond over de plannen voor een nieuwe kernreactor in Petten.

De club is fel tegen de bouw van een nieuwe reactor Pallas, maar de bedoeling van deze avond is om objectieve informatie te verstrekken door zowel een voor- als tegenstander aan het woord te laten.

Hermen van der Lugt van stichting Pallas vertelt waarom hij vindt dat de nieuwe kernreactor er moet komen. Van Henk van der Keur van stichting LAKA (onderzoekscentrum voor kernenergie) wordt het tegengeluid verwacht.

Namens het VU Medisch centrum schetst dokter Van Dongen de laatste ontwikkelingen over de productie en het gebruik van medische isotopen zonder kernreactor.

De sprekers houden hun voordracht voor de pauze, daarna is er voor de aanwezigen gelegenheid vragen te stellen. De avond begint om half acht, toegang is gratis.

NHD