Oprichter Senioren Hollands Kroon stapt uit partij na politieoptreden

• maandag 22 februari 2016
  • Categorie: , ,

• Hollands Kroon - ANNA PAULOWNA - Wim Hermans (75) uit Anna Paulowna, mede-oprichter van Senioren Hollands Kroon (SHK), heeft zijn lidmaatschap van die partij opgezegd. Aanleiding hiervoor is het door burgemeester Jaap Nawijn verordonneerde politie-optreden bij de bezetting van het gemeentehuis door actievoerders van TSN Thuiszorg, FNV en SP.
    Door Martijn Gijsbertsen - 21-2-2016,
    Demonstranten eisten dat de gemeente het besluit tot afschaffing van de lichte huishoudelijke hulp zou terugdraaien.
    ,,In plaats van met die mensen in gesprek te gaan, is de politie opgetrommeld en werd gedreigd ze te arresteren als ze niet naar buiten gingen. Een volkomen overtrokken reactie'', meent Hermans.
    Hij neemt het burgemeester Nawijn en de wethouders, onder wie zijn eigen partijgenoot en zorgwethouder  Mary van Gent, kwalijk dat zij hun gezicht niet hebben laten zien. Ook vindt Hermans dat SHK, met zes zetels coalitiepartner, in de thuiszorgkwestie onvoldoende voor de belangen van ouderen is opgekomen.
    ,,De reden dat ik de hoed nu aan de kapstok hang, is dat mijn partij niet nakomt wat wij de stemmer hebben beloofd.''
    Om andere redenen legde Hermans twee maanden geleden al het voorzitterschap van de seniorenpartij neer. Die taak wordt nu tijdelijk waargenomen door Wilco de Groot uit Middenmeer.

NHD

h.oldeboom zei

Nooit verwacht dat de Seniorenpartij voor de eigen leden/aanhang/belangengebieden zou opkomen - tot nu toe leek het doodstil aan hun kant, die net als LADA ten koste van alles in de coalitie wilde blijven, om vooral maar onder toezicht van Nawijn, CDA en VVD mee te kunnen blijven doen.
    Jammer dat de man is opgestapt; als dit politiek gezien noodgedwongen is, betekent dit dat van de resterende Seniorenleden niets te verwachten is en zijn zij content met de huidige gang van zaken in HK.
    Tekent zich een parallel af met het vertrek van Ravenstein (LADA) destijds?

Sam Kooy zei

Zou deze burgemeester nu eindelijk beseffen dat de enige wijze van resultaatgericht handelen, overleg is en geen "befehl, ist befehl"! Prima dat enkele raadsleden hun mond eindelijk eens open deden.