Hollands Kroon besluit later over komst AZC

• woensdag 3 februari 2016
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon -  ANNA PAULOWNA - De gemeenteraad van Hollands Kroon praat later over de mogelijke komst van een asielzoekerscentrum (AZC) en de huisvesting van vluchtelingen met een verblijfsvergunning. Aanvankelijk stond dat punt voor de vergadering van 25 februari gepland, maar het college van burgemeester en wethouders heeft aangegeven meer tijd nodig te hebben.

Door Mike Deutekom - 3-2-2016,

In het oorspronkelijke voorstel van B en W werd voorgesteld om een AZC met 600 tot 800 plaatsen ergens in de gemeente te vestigen. Maar in de raadsvergadering in januari bleek dat de overgrote meerderheid van de raad meer voelt voor één of meerdere kleinere centra. Ook de meeste insprekers pleitten voor kleinschaligere opvang.

Daarop besloot het college opnieuw met het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) te gaan overleggen over wat er kan. Het college beloofde die mogelijkheden te onderzoeken en met een aangepast voorstel te komen. Het onderwerp wordt nu vermoedelijk in maart of april behandeld.

Wat betreft de opvang van extra mensen met een verblijfsvergunning, zoals het college heeft voorgesteld, zijn de meningen binnen de gemeenteraad verdeeld. De meeste partijen willen in elk geval dat de in totaal vierhonderd vergunninghouders die in twee jaar naar de gemeente zouden komen, niet voor verdringing zorgen op de woningmarkt. Er moeten extra woningen worden gebouwd om oplopende wachtlijsten te voorkomen. Het college vindt dat overigens ook.

NHD

Misschien dat Raad en College van H.K kunnen lezen?

Vijftien jarig Deens meisje blind na laffe molestatie door islamitische randdebielen van Noord Afrikaanse afkomst

Posted on februari 3, 2016 by Bolo in Artikelen, Uncategorized // 8 Comments

Zweedse tienermeisjes boycotten zwembaden na aanrandingsgolf

Posted on februari 3, 2016 by rommel in Artikelen // 6 Comments

Op sociale media doet een filmpje de ronde waarin twee Duitse gepensioneerden aangevallen worden door een groepje migranten. Het duo had net tevoren gezien hoe een jonge vrouw lastiggevallen werd en wilde haar beschermen. Het incident zou zich vorige zaterdag voorgedaan hebben in de metro van München.

De Syrisch-katholieke patriarch Ignatius Youssif III. Younan geeft het Westen de grootste schuld aan het afslachten in het Nabije Oosten en de ondergang van de Oriëntaalse christenen. Hij heeft volledig gelijk, ook met betrekking tot Duitsland. Merkel en haar hof-kliek zijn totaal niet geïnteresseerd in de Syrische christenen, anders zouden we doelgericht deze mensen als vluchtelingen hebben opgenomen en de islam buiten de deur gelaten, zoals Tsjechië, Polen, Slowakije en Hongarije van plan zijn. De patriarch zegt echter nog andere interessante dingen:

Alles wordt verzwegen door de politiek en de media.

Wat niet bekend mag worden:

Vorige maand werd in de Amsterdamse Heemstedestraat een hoogbejaard echtpaar zwaar mishandeld bij een overval in hun eigen woning. De wreedheid van de beroving riep nationale verontwaardiging op. Slachtoffers blijken de Joodse Samuel (87) en Diana (86) Blog te zijn. Voor het eerst vertellen ze hun verhaal.

Het echtpaar zit aan tafel van een revalidatie-afdeling voor een bord snijbonen en aardappelpuree. Ze zijn er net een paar dagen, na drie weken in het ziekenhuis te hebben gelegen vanwege hun verwondingen. „Ik hoef dit eten niet,” zegt Diana terwijl ze naar haar bord kijkt. „Eten interesseert me niet meer. Ik heb zo’n pijn. Ik ben van binnen gebroken.” Samuel neemt met moeite een hap. Hij is praktisch blind sinds die zwarte dag waarop twee als politiemannen vermomde criminelen zijn appartement binnenvielen. Tot die tijd functioneerden Diana en Samuel zelfstandig. Nu zitten ze allebei in een rolstoel, lopen gaat niet meer. Samuels ogen tranen. Diana vertelt hoe er op de bewuste middag aan de deur werd gebeld: „Ik zei nog tegen mijn man ‘maak de deur niet open’, maar hij deed het toch. Ze riepen ‘politie’ en kwamen naar boven gelopen. Ik stond achter mijn man. Ze duwden ons hardhandig naar binnen. Ik kwam met mijn hoofd tegen de muur.” Diana reikt naar haar achterhoofd. Het is nog steeds beurs, zegt ze. „Samuel hebben ze ook geslagen. Hij zei nog ‘sla niet mijn vrouw, sla mij’. Hij heeft zijn heup gebroken en was helemaal zwart van de blauwe plekken.” Samuel knikt. De foto’s van hem die in de Nederlandse media opdoken, spraken boekdelen en veroorzaakten algehele verontwaardiging. Het echtpaar werd op de grond vastgebonden en Diana moest onder dreiging van een pistool een flesje leegdrinken. „Drugs hebben ze mij gegeven. ‘Dan gaat ze slapen,’ zeiden ze tegen mijn man, ‘dan gaat ze slapen.’ En ze bleven maar schoppen ook nadat we vastgebonden op de grond lagen. De een was mager, en de andere had een dik gezicht.” Samuel: „Ik denk dat de een rond de veertig jaar was en de andere begin vijftig. Ze wisten precies waar ze moesten zoeken en wat ze moesten doen.” De daders waren getint, vertelt Diana. „Ze hadden een Arabisch, Marokkaans uiterlijk, maar ze spraken vloeiend Nederlands.”

Het hele artikel: http://www.niw.nl/wrede-beroving-heemstedestraat-566/

Rutte en Samsom: gaat u maar rustig slapen!

Sam Kooy zei

Meer tijd hebben ze nodig. Uiteraard om de nodige slimme truckjes uit de doos te toveren. Zodat ze de gewone man weer een loer kunnen draaien. Is er nog vertrouwen in dit college ? Ben bang van hooguit 10%. Zullen niets nalaten om eveneens het nodige onder het tapijt te schuiven. Oók in Den Burg moest er begin januari j.l. de politie aan te pas komen om de asielzoekers "gerust te stellen". Natuurlijk gebruik je daarvoor de politie niet. Evenwel dat liet het gemeentebestuur de Texelaars in een (n.m.m. gecensureerd) bericht in de Texelse Courant laten plaatsen. Om ons te laten geloven dat alles probleemloos en in alle vredigheid was verlopen. Zó zit thans de landelijke politiek tot en met het laagste niveau, de gemeentelijke-, thans, om politieke redenen in elkaar. Wat mij betreft: al doende leert men !