Corporatiebaas heeft ’geen idee’ of bouw extra huizen Hollands Kroon helpt

• maandag 1 februari 2016
  • Categorie: , , , ,
  • Hollands Kroon -  MIDDENMEER - Directeur John Hendriks van Wooncompagnie heeft ’werkelijk geen idee’ of de bouw van tachtig extra huurwoningen in Hollands Kroon voor huisvesting van (tijdelijke) statushouders genoeg is.

Door Martijn Gijsbertsen - 1-2-2016, 20:00

,,Of we daarmee voldoen aan de behoefte en het probleem tackelen, kan ik niet zeggen’’, aldus de baas van de corporatie met zo’n drieduizend huurhuizen in die gemeente.
    ,,Om heel eerlijk te zijn: we weten qua aantallen helemaal niet waar we aan toe zijn. Dus ik kan geen uitspraken doen of we het hiermee redden.’’

Locaties

Duidelijk is dat het merendeel van de woningen, circa vijftig, in Middenmeer wordt gerealiseerd: op de locaties Verlengde Breestraat en Kanaalweg/Schoolpad.
    ,,Hoe snel we de gang er in krijgen, hangt vooral af van het tempo van vergunningsprocedures. Dat lijkt op zich geen ingewikkeld verhaal.’’
    Wooncompagnie wil voor immigranten woningen realiseren, die van buiten robuust zijn, van binnen sober en minimaal 25 jaar mee kunnen.
    Ze moeten ook geschikt zijn voor andere, reguliere woningzoekenden.
    Hendriks laat weten dat de corporatie ook heeft besloten om de verkoop van huurhuizen in Hollands Kroon die leeg komen te staan te beperken.

Schagen

Om de druk op de huurwoningmarkt te verlichten, is die maatregel eerder ook al voor de gemeente Schagen afgekondigd.
    De bouw van extra huurhuizen daar is tussentijds verhoogd van honderd naar 150.

NHD

Sam Kooy zei

Volgens de wet: asielzoekers met status krijgen voorrang bij het verkrijgen van een huis. Dit wil je toch niet weten ! Minister Blok van Huisvesting wil nu - eindelijk - de wet wijzigen in het voordeel van de eigen inwoners. Te laat dus. Véél te laat dus omdat de ramp al is geschied. Wist men 20 jaar geleden al. Nu het intussen al fout is gegaan en men de eigen urgente gevallen een dolksteek in de rug heeft gegeven, begint men in Den Haag wakker te worden. Om het tij een héél klein beetje te keren heeft het college van BenW van Hollandskroon dan maar toegezegd dat er ook nog enige woningen zullen worden gebouwd voor de eigen inwoners. Zondermeer beschamend. Beste lezer: Nog enig geloof in het handelen van BenW alsook de Raadsleden van Hollandskroon. Vanaf het eiland Texel ondergetekende: 0%. Ik zag n.l. ook de raadsvergadering van 28 januari 2016 ! Ruim voldoende voer voor een gefundeerde mening !.