Aanvulling coalitieakkoord Schagen over vluchtelingenopvang, participatie financiën en geluk

• donderdag 18 februari 2016
  • Categorie: , , , ,
  • SCHAGEN - Het coalitieakkoord dat er al lag in Schagen blijft met het aanschuiven van Wens4U in stand. Er is een addendum aan toegevoegd. Onder de titel ’Helder, realistisch en duurzaam’ worden daarin onderwerpen als vluchtelingenopvang, burgerparticipatie, dorpsraden, de financiële positie en werkgelegenheidszaken benadrukt.

Door Harry de Jong - 18-2-2016, 19:53 (Update 18-2-2016, 20:35)

De coalitie gaat naast de beoogde vluchtelingenopvang in Petten zoeken naar meer locaties voor noodopvang. Ze zet in op realisatie van een azc op bedrijventerrein Lagedijk, waarover eerder al een raadsmotie werd aangenomen. Voor huisvesting van erkende vluchtelingen die in Nederland mogen blijven, zijn naar verwachting vijftig extra sociale huurwoningen nodig. De coalitie richt zich op de bouw van 150 extra sociale huurwoningen in 2016.
    De nieuwe coalitie noemt een verantwoord en duurzaam bestuur als het gaat om financiën cruciaal. De gemeente moet met steeds minder geld steeds meer taken uitvoeren. En wil desondanks inwoners beter van dienst zijn. ,,Een parttime wethouder die enkel financiën in z’n portefeuille heeft kan dienen als sparringpartner en waakhond voor de vakwethouders’’, zegt de nieuwe wethouder Jan-Steven van Dijk.
    In de door Wens4U voorgestelde Van Dijk ziet de coalitie ’een integer bestuurder die het belang van de gemeenschap te allen tijde vooropstelt’. ,,De keuze voor Van Dijk is een zeer geschikte oplossing voor de invulling van het wethouderschap voor de resterende twee jaar. Daarom vragen we de gemeenteraad vragen om hem tot wethouder te benoemen’’, aldus de fractievoorzitters Sander Lensink (CDA), Hans Heddes (PvdA) en Merieke Bredewold (Wens4U)

NHD

.

Sam Kooy zei

Jan Steven van Dijk stelt het belang van de burger voorop ??? Ze zouden wel beter weten als die lieden van de gemeente Schagen de lectuur over van Dijk beter zouden hebben gelezen. Hippolytushoef stond op stelten na zijn geniepig geheim gehouden openbare mededeling dat er een hééééle grote z.g. brede school op het sportveldencomplex zou worden gebouwd. Wakker worden gemeente Schagen ! Pas ná het slaapje bewust oordelen en beoordelen. En dát eentje die het sociaal stempel draagt ! Geloof er geen barst meer van.