'Vluchtelingenplan te vroeg'

• donderdag 14 januari 2016
  • Categorie: , , , ,
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - Het voorstel van burgemeester en wethouders van Hollands Kroon om medewerking te verlenen aan de komst van een asielzoekerscentrum (AZC) en extra statushouders op te nemen in de gemeente, krijgt geen onverdeelde steun.

Mike Deutekom m.deutekom@hollandmedocombinatie nl 14-1-16

Coalitiepartijen VVD en Senioren Hollands Kroon willen eerst overleg in Veiligheidsregio.

De coalitiepartijen VVD en Senioren Hollands Kroon vinden het te vroeg om het voorstel in de komende raadsvergadering te behandelen. „Begrijp me goed, we moeten een oplossing bieden voor al die mensen die het land binnengekomen zijn", zegt VVD-fractievoorzitter Jan Swaag. „Maar dat moet wel worden afgestemd binnen de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord, zoals ook is afgesproken. Wat ons betreft huisvesten we óf extra statushouders óf een AZC, maar niet allebei. In de Veiligheidsregio kun je afspreken wie wat doet. Dat is nog niet gebeurd. Dit voorstel komt daarom te snel, of te vroeg."

Ook Senioren Hollands Kroon (SHK) stelt dat er eerst overleg met de buurgemeenten moet worden gehouden, voordat Hollands Kroon op eigen houtje groen licht voor een AZC geeft. „We hebben geconcludeerd dat het college wel erg enthousiast en voortvarend te werk gaat Wij vinden een goede communicatie met onze inwoners van het grootste belang voordat we hier over beslissen", zegt fractievoorzitter Jip Panras.

Het CDA - ook in de coalitie - is het daar niet mee eens. Fractievoorzitter Elaine Vlaming: „Het college vraagt van de raad een principebesluit. Willen we überhaupt een AZC? Daar moet je in de raad over praten en de kaders stellen." Ook de inwoners zijn niet allemaal positief. Op Facebook is de pagina 'Geen AZC Hollands Kroon' opgericht, met inmiddels 275 vrienden.

NHD

We zijn met een nieuwe moslima als kamervoorzitter, een moslima met 2 paspoorten die trouw heeft gezworen aan de Marokkaanse koning, weer een stapje dichter bij de islamisering van ons land gekomen. Het meest verontrustende is nog dat ze op de PVV en VVD na bijna alle stemmen kreeg van de overige partijen.
    In Hollands Kroon hebben de VVD, maar ook de senioren partij gelukkig hun bedenkingen bij een asielzoekerscentrum. LADA, de partij die volgens eigen zeggen "luistert", alleen naar wie ze luisteren bij LADA is niet helemaal duidelijk, blijft muisstil.
    Duidelijk is zo langzamerhand geworden en misschien dat CDA en LADA en de overige partijen er notie van willen nemen, dat de overheid het aantal migranten die ons land binnenkomen niet correct weergeeft. Het COA wil 1200 opvangplekken in HK., waarvan 400 in woningen(welke woningen?), de gemeente Den Helder vangt al 1400 migranten in 3 locaties op en hoeveel er in Schagen opgevangen en verwend worden of zijn is niet duidelijk maar dat zullen er ook wel ca. 1000 zijn of gaan worden.
    We hebben het hier over 3 gemeentes, maar Nederland heeft bijna 400 gemeentes. Gelooft u de overheid nog die met droge ogen blijft beweren dat er afgelopen jaar 60.000 migranten in ons land zijn opgevangen?
    Als het aan gutmenschen zoals maoïst van Gameren ligt zetten we de grenzen wagenwijd open voor mensen met een ideologie die niet te verenigen is met onze levenswijze, dat hebben Keulen en de talrijke ander steden in Duitsland, Zweden en zelfs in Zwitserland wel bewezen. Een vreselijke hoop ellende(verkrachtingen, moord en doodslag) zal het gevolg zijn, een ellende waar het merendeel van de bevolking in Nederland nog geen notie heeft, een ellende waar partijen als de VVD, CDA, D'66, GL, SP en op lokaal niveau LADA voor verantwoordelijk zijn.

Eerdaags ook in Nederland te bewonderen: http://fenixx.org/2016/01/13/driejarig-jongetje-door-groep-verkracht-in-asielcentrum/

Veelzeggend, op de bijbehorende foto alleen maar jonge mannen:

Mijn grote vraag is waarom is de gemeente HK zo eager om in te gaan op voorstellen van het COA ?
    Mijn mening is dat gekozen wordt om in te zetten op een AZC van 500-800 bewoners puur en alleen op het feit omdat dit voor het COA economisch beter is. Je vindt dit terug in allerlei documenten die op internet te vinden is. Ook het getal van 4 bewoners opvangen per woning is puur alleen gericht om gebruik te maken e.e.a. is terug te lezen via de website van V v N G . Wij zijn niet de eersten die het wiel uitvinden. Tot slot nog een voorlichtingsfilmpje van You Tube hoe het in zijn werk gaat. https://www.youtube.com/watch?v=zT9o5Cu3-7s

De gemeente loopt duidelijk voor de muziek uit kijk deze brief maar eens gestuurd door de VNG naar haar leden. Afspraken zijn nog niet gemaakt en belangrijke struikelblokken als hoe is alles financieel afgegrendeld nog onzeker. HK gaat zijn boekje te buiten en wil voorloper zijn wat mij niet verstandig lijkt https://vng.nl/files/vng/brieven/2015/20151222_ledenbrief_definitief-vng-akkoord-op-bestuursakkoord-verhoogde-asielinstroom.pdf

Anoniem 4:Hoezo is het voor het COA economisch gezien beter?
    Het COA is niets meer en niets minder als een stelletje overheidsambtenaren en die hebben zoals vrijwel iedereen weet geen benul wat economie is anders zouden ze niet zo staan te dringen om de €40.000,00 per jaar kostende migrant op te wachten en te vertroetelen, hoezo goed voor het COA???????? Wij betalen ons suf aan het COA.