Tachtig huurwoningen extra in Hollands Kroon gebouwd

• donderdag 28 januari 2016
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon - MIDDENMEER - Wooncompagnie start nog dit jaar met de bouw van tachtig huurwoningen in Hollands Kroon. Dit gebeurt in ieder geval in Middenmeer.

Door Martijn Gijsbertsen - 28-1-2016,

Corporatie en gemeente zijn al langer met elkaar in gesprek om iets te doen aan de wachtlijsten voor woningzoekenden.

Immigranten

Actie is noodzakelijk, zeker nu de vraag naar huurwoningen toeneemt doordat Hollands Kroon te maken heeft met het huisvesten van immigranten met een (tijdelijke) verblijfsstatus.
    Burgemeester en wethouders willen dat die druk op de huurmarkt niet ten koste gaat van huidige inwoners.
    De tachtig extra huizen zullen daarom worden gebouwd voor de reguliere woningzoekenden.
    Bij de drie corporaties in Hollands Kroon (Wooncompagnie, Woningbouwvereniging Anna Paulowna en Steeds Beter op Wieringen) staan bijna 5500 mensen ingeschreven voor een huurhuis.
    Daarvan is tussen de tien tot twintig procent, dus 550 tot 1100 mensen, actief op zoek naar een woning.
    Op welke locaties huizen komen, is nog niet concreet. In ieder geval in Middenmeer wordt gebouwd.

Afspraken

Hollands Kroon verwacht binnenkort ook afspraken met andere woningbouwverenigingen te maken.

NHD

Sam Kooy zei

Natuurlijk doen ze dat. N.l. om de gemoederen onder de bevolking, en met name de vele ingeschrevenen voor een huurwoning, rustig te houden aangezien BenW persé willen bouwen voor asielzoekers.