Hollands Kroon toch niet in zee met G4S

• woensdag 13 januari 2016
  • Hollands Kroon - De gemeente Hollands Kroon gaat toch niet in zee met G4S Zorg en Welzijn voor de aanbesteding voor de zorginkoop, heeft ze dinsdagavond laat bekendgemaakt. Gemeente en G4S hebben niet binnen de gestelde termijn overeenstemming met elkaar bereikt, geeft de Hollands Kroon als reden op.
    Harry de Jong

De keuze voor G4S was zeer omstreden, vanwege de bedenkelijke reputatie van het moederbedrijf deze onderneming.

De afgelopen periode heeft de gemeente een aanbestedingsprocedure doorlopen voor de zorginkoop van 2016. Daarvoor is Hollands Kroon op zoek naar één partij die gecontracteerd kan worden voor het gehele zorgveld (jeugdzorg en Wmo). Voor de gemeente kwam G4S als beste partij naar voren, maar de partijen zijn er uiteindelijk niet in geslaagd concreet tot zaken te komen.

Hollands Kroon heeft nu besloten om een 'no go' te geven. De gemeente stelt in een persbericht ervan overtuigd te zijn dat G4S Zorg een geschikte partij is, maar dat het 'helaas niet heeft voldaan aan bepaalde randvoorwaarden uit aanbestedingsdocumenten van de gemeente'.

Voor zorgcliënten verandert er op dit moment niets. Bestaande indicaties blijven van kracht, tenzij al een herindicatie gepland stond. De gemeente denkt nu na hoe de zorginkoop in de toekomst dan wel moet worden

NHD

__________________________________________________________________

Persbericht Hollands Kroon

Hollands Kroon niet in zee met G4S voor zorginkoop

Hollands Kroon verleent de aanbesteding voor de zorginkoop niet aan G4S Zorg en Welzijn. De reden is dat de gemeente en G4S Zorg en Welzijn binnen de gestelde termijn geen overeenstemming met elkaar hebben bereikt.

Aanbesteding zorginkoop

De afgelopen periode hebben we een aanbestedingsprocedure doorlopen voor de zorginkoop van 2016. Daarvoor zijn we op zoek naar één partij die gecontracteerd kan worden voor het gehele zorgveld (jeugd & Wmo). Uit deze aanbestedingsprocedure kwam G4S als beste partij naar voren. Vervolgens is met deze partij een concretiseringsfase doorlopen. Aan het eind van deze fase wordt besloten of er een definitieve gunning wordt verleend. Op basis van het doorlopen proces hebben we besloten om een ‘no go’ te geven. Wij zijn ervan overtuigd dat G4S Zorg en Welzijn een geschikte partij is om kwaliteit van zorg te kunnen leveren. Helaas hebben zij niet voldaan aan bepaalde randvoorwaarden zoals gesteld in de aanbestedingsdocumenten.

Wat betekent dit voor continuïteit van zorg?

Cliënten kunnen voorlopig gewoon gebruik blijven maken van hun huidige zorgaanbieders. Huidige indicaties lopen door, tenzij er vanwege de overgang in 2015 nog een herindicatie gepland staat. Er verandert op dit moment dus niets.

Hoe nu verder?

Ondertussen wordt gewerkt aan de afhandeling van de procedure en worden er vervolgstappen genomen. WIj denken nu na hoe het vervolgtraject wordt vormgegeven. Als hier meer over bekend is, wordt hierover gecommuniceerd.

h.oldeboom zei

Ik denk dat wij aan Eichhorn veel te danken hebben. Jammer dat hij lid is van een knalrode partij als GL - maar hij is een licht tussen al die uitgedoofde kaarsen van B&W en gemeenteraad van HK.
    Nu nog een onderzoek naar het gepruts van de wethouder en ambtenaren.

Het is toch niet te geloven.
    Ze doen eerst iets, daarna komt er iemand met een stokje in de hoop stront roeren en dan plots: WE DOEN HET TOCH MAAR NIET!
    Wat moet de *burger* hier nu weer van denken?!

We weten wel dat we op iedere hoek van de straat een oor worden aangenaaid maar dat dit nu weer zo duidelijk naar voren moet komen is heel schrijnend.
    Inderdaad; zoals de heer Oldeboom schrijft: Nu nog een onderzoek naar het gepruts van de wethouder en ambtenaren.