Tuin mag Mondial niet de deur wijzen

• woensdag 23 december 2015
  • Categorie: , ,
  • SCHAGEN - Eigenaar Peter Tuin van Huis ter Duin mag Mondial Uitzend niet op korte termijn de deur wijzen. De rechter heeft Tuins vorderingen jegens het uitzendbureau voor seizoenwerkers afgewezen.

Door Harry de Jong - 22-12-2015,
    A
    rie van Diepen van Mondial zegt blij te zijn met de uitspraak. ,,Al moet ik die nog precies bestuderen. Maar onze raadsman heeft laten weten dat de vorderingen van Tuin zijn afgewezen. Hij wilde dat op zo kort mogelijke termijn, en uiterlijk eind februari, onze uitzendkrachten uit Huis ter Duin zouden vertrekken.’’
    De arbeidskrachten die onderdak hebben in Petten moeten wijken voor de vluchtelingenopvang die het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) na overleg met Tuin en de gemeente Schagen wil realiseren in Huis ter Duin. Overigens moet Tuin eerst ook nog onder een overeenkomst uit voor de bouw van een universiteitscampus op het terrein van Huis ter Duin.
    Mondial wilde sowieso niet zomaar plaatsmaken. Het uitzendbureau stelde pas te hoeven vertrekken bij bij herontwikkeling van Huis ter Duin. ,,Vluchtelingenopvang noemen wij geen herontwikkeling. En de rechter is het met ons eens.’’

Overeenstemming

Van Diepen beraadt zich er nog op wat nu te doen. ,,Uiteindelijk zullen we er met Peter Tuin wel op aansturen om tot overeenstemming te komen. Een datum te vinden waarop we alsnog vertrekken. Daar hebben we eerder ook op aangedrongen, maar Tuin stapte naar de rechter. Een vertrek zal niet eerder zijn dan nadat we onze mensen elders onder hebben kunnen brengen.’’
    ,,Eind februari verblijft er geen seizoenwerker in Huis ter Duin’’, reageert Tuin op het vonnis. ,,Ik wacht nu maar af, ben in de omstandigheid dat dat kan. Nu kan het COA pas later terecht.’