Bovenstaande kerst-videoblog van 3 minuten is opgenomen bij de stenen negerzoen van het Fries nationalisme, met opschrift ‘Liever dood dan slaaf’. Aanleiding is de 8 miljard euro lastenverzwaring die Henk Kamp (VVD) het Nederlandse volk extra oplegt in 2016.
Die deelt Kamp uit aan een subsidie-elite met groen gedicht van energiebedrijven als Eneco, de clubs aan de Korte Elisabethstraat 6 in Utrecht met bankier Herman Wijffels als goeroe, Ed Nijpels en andere frisse figuren die weten wat goed voor ons is, maar vooral voor zichzelf: de Klimaatmaffia.
Slavernij klinkt in onze weldoorvoede maatschappij nogal zwaar. Je kunt het interpreteren als tegendeel van vrijheid. En daaronder valt ook ‘verslaving’. Datgene waarvan velen hopen af te komen in 2016, of het nu roken is, tv en alles waarvan je weet dat je ‘eigenlijk’ daar minder prioriteit aan moet geven, en meer prioriteit aan zaken die er meer toe doen. Of het nu je gezondheid is, je relatie, of de doelen die je stelde.
Wat maak jij tot belangrijkste in je leven in 2016? Of in je land?
Je kunt ook blogverslaafd zijn, meer tijd en energie spenderen aan bloggen dan goed is voor je op langere termijn en het leven nu. Enkel om je gedachten te kunnen delen. Zo is een verslaving dus vooral dat je meer prioriteit geeft aan 1 ding, ten koste van andere zaken die misschien wel belangrijker zijn. Zo nam ik me voor om naar de kerstdienst te gaan, maar dankzij dit blog is dat nu alweer onmogelijk.
De 5 miljard 'lastenverlichting' van Rutte, dienden slechts om hem draagvlak te geven, er komen tegelijk 8 miljard groene lasten bij
De 5 miljard ‘lastenverlichting’ van Rutte, dienen slechts om hem draagvlak te geven bij teleurgestelde VVD-kiezers, er komen tegelijk 8 miljard groene lasten bij in 2016
Zo kun je ook klimaatverslaafd zijn als samenleving, gedrogeerd door propaganda. Miljarden over de balk gooien voor een maximale afkoeling van 0,00001 graad MISSCHIEN in 2100, al die verspilde intellectuele energie, terwijl je banen in de zorg schrapt, scholen, zwembaden, bibliotheken en musea sluit, gemeentebudgetten afknijpt.
Henk Kamp zijn Miljardenbal voor bankier Wijffels en de Nijpolitaanse maffia
De klimaat-stroman: debat gaat niet over klimaat of CO2Klimaatsubsidies hebben vanzelfsprekend niets met ‘het klimaat’ te maken en al helemaal niet met ‘CO2’.
Dat zijn slechts stromannen om je in een debat in het defensief te dwingen, in het frame te duwen van degenen die in je portemonnee graaien of op macht uit zijn. Dus terwijl wij wat lief en aandoenlijk lopen te debatteren over forcings, aerosolen, tienden van graden en allerlei zaken die er in een mensenleven in het geheel niet toe doen (zie interview Richard Tol in AD), graait Wijffels en zijn Nijpolitaanse maffia al lang in uw achterzak.
Het klimaat-‘debat’ dat nooit een debat was, het is een afleidingsmanoeuvre van de klimaatmaffia om het plebs zoet te houden, het zelfde graaien der eeuwen in een groen jasje. Het geeft de graaiers voor zichzelf een moreel alibi.
Met subsidies maakt Henk Kamp steeds meer profiteurs medeplichtig aan zijn beleid, zodat hij een voldongen feit creeert.  Machtige partijen zijn dan financieel afhankelijk van zijn overheid, en kunnen/willen niet terug.
De miljarden euro’s ten koste van andere zaken in ons land, die Henk Kamp strooit en zijn Rijksdienst voor Onderdrukking van Nederland (RVO), dienen om de macht van de overheid uit te breiden, en de partijen die de overheid gebruiken om in uw en mijn portemonnee te kunnen graaien. Met Henk Kamp als deurwaarder. En voor zijn geweten verantwoordt Kamp dit met de klimaat-stroman.
Into the Wild…vandaag maken we de rug klaar
Faustian Bargain: into the wild of in de Matrix.
Constateer dit: bewegingsvrijheid in de Matrix van onze ‘vrije’ samenleving slechts is gebaseerd op een nummer op je bankrekening. Of je moet ergens ‘Into the Wild’ gaan wonen met Ray Mears-achtige survival-techniek en Offgrid-gemeenschap jezelf voorzien. Dan kom je weer onder het juk van de natuur terecht en haar wisselvallige vrijgevigheid. Beide zijn een zogenaamde Faustian Bargain.
Zonder saldo kun je nergens naartoe. Met steeds minder bestedingsruimte per maand krijgt iedereen vanzelf minder bewegingsruimte. Je bent steeds makkelijker op 1 plaats vast te houden, en minder weerbaar tegen de overheid. Alleen met geld kun je het recht betalen. Wie student is geweest of wie gewoon deel uitmaakt van de midden- en onderklasse kent het fenomeen ‘maximum bereikt, betaal anders’. Ja hallo, hoe anders? Met je dochter als onderpand?
Niet iedereen- vooral niet in de onderklasse- heeft het geluk om Ach-wat-zielig-zoeker te zijn. Een gratis huis van de overheid krijgen met inventaris en maandelijks loon tot in de einder voor de prestatie dat je – na betalen van duizenden euro’s aan mensensmokkelaars- de Nederlandse grens wist te bereiken. Terwijl tienduizenden Nederlanders aan de onderkant voor een sociale huurwoning op de wachtlijst staan.
Bij mij tegenover zitten nu ook plots 3 Bling Bling-Somalische/Eritreese kansenjongeren in hiphop-pluche, lachend in hun vuistje met hun glimmende mobieltje te texten dat de rest vooral ook een gok moet wagen, naar een land waar haar elite zo’n verwrongen idee kreeg van sociale rechtvaardigheid. Waar De Speld nu ook de spot mee drijft.  Met dezelfde stroman-techniek worden critici hier in een frame gedwongen, waarbij de subsidie-verterende partij de gesprekscondities dicteert. ‘Nee ik ben geen racist, maarrrr…..’
Trotse vrije mensen willen niet met een zielig excuus parasiteren op anderen, maar zichzelf voorzien. Ora et labora. Uiteindelijk is echte vrijheid een geesteshouding die je moet veroveren, door verslavingen af te leggen. Je kunt ook verslaafd zijn aan je eigen zieligheid of luiheid. Of het warme gevoel dat zelfrechtvaardiging geeft, het idee moreel superieur te zijn en daarom subsidiabel, alsof jouw moraal het algemene belang dient.
Ora et Labora: Bid en Werk
Ora et Labora: Bid en Werk in West Vleteren
Toch maar in de Matrix blijven
De lastenverzwaring die de milieubeweging ons oplegt treft vooral de onder- en middenklasse in hun leven. Die kan – wanneer energielasten een steeds groter deel van de maandelijkse lasten bedragen- over steeds minder bestedingsruimte beslissen hoe zij dat zelf willen uitgeven. De bonus-directeur van Natuurmonumenten met zijn 187k-salaris, of de Postcodeloterij-elite zal het een zorg zijn.
Hoe ver wilt U het hier laten komen? Wat gebeurt er met onze vrijheid, wanneer wij meer afhankelijk worden gemaakt van de wispelturige natuur (windenergie) en van de overheid? Dat is de vraag die ik meegeef, terwijl de wisselvallige wind mij af en toe bijna onverstaanbaar maakt, en dan soms weer heel helder hoorbaar.Misschien is het wisselvallige geluid wel het meest sprekende van deze videoboodschap.
Zo, dan heb je iets om bij de kersttafel over te praten, wanneer je even de diepte in wilt.
Vergeet niet om vandaag het belangrijkste te doen, dat een mens op deze aardkloot kan wensen, universeel door alle eeuwen en culturen. Eten en drinken in gezelschap van dierbaren, en opnieuw dank aan mijn donateurs voor de heerlijke gerookte zalm.
Het leven in de Matrix is zo beroerd niet.