Een zootje activisten, geen experts
De ontslag-lijst die ons miljoenen euro’s per jaar en inwisselbare nepkennis bespaart, zonder enige innovatieve spinoff. Een zootje linkse activisten met belang bij slap groen geOH
Wat is dat toch met moderne academici die in de baas zijn tijd voor milieuactivist gaan spelen? Die de autoriteit van hun hoogleraarspositie misbruiken om een in principe anti-wetenschappelijke stelling krediet te geven? Is er alweer zo’n academische kettingbrief met een oproep tot wereldvrede, oneindige welvaart voor ons allen: pardon. Het afschakelen van alle kolencentrales zonder enige energetische en negatieve consequenties voor welvaart als je maar gelooft en het graag genoeg wilt: vanzelfsprekend, in de minst journalistieke krant van Nederland: dagblad Trouw.
Dikke kans dat Jan Rotmans, hoogleraar toegepaste Twitterkunde daar weer achter zit, om zijn Revolutie naar het Duurzame Avondland door te duwen.
Als het afschakelen van kolencentrales direct zou kunnen- omdat er bijvoorbeeld nieuwe kerncentrales voor in de plaats komen: wij zijn voor. Maar kom toch in godesnaam niet aanzetten met je windvaantjes en zonnespeeltjes die dan ons hele land moeten bedelven, of het opstoken van buitenlands bosoppervlak ter grootte van 3 maal ons land wat je dan ‘biomassa’ noemt.
In plaats van de activist uit te hangen, en vanaf je schaaltje 20 + bureaustoel het wereldgebeuren te willen commanderen: verzin een manier waarop wat je voorstelt ook enig realiteitsgehalte heeft.
Hahahaha, een hoogleraar Vrije Tijds Wetenschappen hahahahahahahahahahaha
Je ziet meteen aan de ondertekenaars dat het een zootje cultuur-Marxisten is met een belang in groenig geleuter. Neem zo’n Jan Boersema, een historicus, en typische Babyboom-Alfa die de mythe van Lynn White reciteert waar mogelijk: dat wij dankzij het christendom niet meer in ‘harmonie’ met ‘De Natuur’ zouden leven.
De reageerders van Climategate.nl zien dat ik voor de grap een reageernaam aannam ‘Rypke Rotmens, Hoogleraar toegepaste vrijetijdswetenschappen’.Omdat ik ZZP’er ben en mijn eigen tijd lekker kan indelen, ik ga zo lekker trainen in het bos.
Maar….the horror……
er blijkt daadwerkelijk een hoogleraar vrijetijdswetenschap te bestaan, Theo Beckers. Hahahahahahahahaha. Wat voor onderzoek doe je dan: trappist bier drinken en borrelhapjes turven, en daar het effect van onderzoeken in het late namiddaguur voor het diner?
En die heeft ook nog verstand van kolencentrales en het energiesysteem.
Zombies van Al Gore
Het zijn allen wensdenkers en actievoerders met postmoderne tik van de molen, maatschappij-parasieten van het bureaucratisch academisch complex die louter hete lucht verkopen. En hoewel Jeroen van den Bergh in zijn vakgebied best aardige dingen doet, zal hij hier zich door politieke druk hebben laten meeslepen. Alle alfa-academici in Nederland zijn automatisch links, en dus automatisch Al Gore-zombies, pro-windmolen en andere standpunten die bij zelfstandig nadenken een minder progressief randje krijgen. Terug naar de Middeleeuwen, het is mijn ding alvast niet.
Het ontslag van het gros van deze 64 bespaart ons kortom
  1. nep-kennis,
  2. ze voegen nul innovatie toe
  3. miljoenen euro’s per jaar besparing die naar technische innovatie kan
  4. En vooral een hoop slap geleuter, dat met de autoriteit van wetenschap wordt gebracht voor politiek gewin.
Laat de politiek aan politici, en wetenschappers: terug naar je studeerkamer. Laat het geleuter maar over aan bloggers, dat kost de maatschappij niks. Het zegt wat, wanneer de Academie een plaats is waar men de neuzen de zelfde kant op duwt.
  • Hoeveel van deze hoogleraren hebben ondertekend door sociaal-politieke druk, in plaats van door zelfstandige analyse van zowel het energiesysteem als de klimaatfysica?
Er zit niet 1 belangeloze expert met kennis van het huidige energiesysteem bij. Nuff said.
Investeer in innovatieWij bij Climategate.nl geloven dat wetenschap meer is dan een politiek getint taalspelletje, waar goede intenties gaan boven waarheidsvinding.
Wij willen dat Nederland als de bliksem investeert in echte energie-innovatie als Thorium. In plaats van dat de overheid maar miljarden euro’s subsidies blijft pompen in failliete technologie van windmolentjes, en het ecologisch destructieve stoken van gewassen en bos. Maar ik krijg sterk de indruk dat we gedoemd zijn af te glijden tot een dictatoriale ecostaat, waarin onze welvaart halveert, onze economie implodeert, geweld en straatrellen.
Dankzij deze 64 verdedigers der ‘Hogere Beschaving’, en de propagandistische media der NPO. Met een wensdenk-kaliber dat je normaal gesproken bij de bikini-ronde van Miss Universe verwacht. Maar dan van naar kaas en zure mondgeur stinkende babyboom-academici in plaats van mooie billen en borsten. Dus waarom luisteren, als het ook nog in ’s lands slechtste krant staat…
Dus: hop, als de bliksem investeren in innovatie en klimaatadaptatie en dit leutervolk op staande voet ontslaan.