G4S beoogde ’zorgexpert’ voor Hollands Kroon

• donderdag 5 november 2015
  • HOLLANDS KROON - G4S Zorg en Welzijn is de beoogde marktpartij die in Hollands Kroon per 1 juli 2016 alle zorgtaken van de gemeente overneemt.

Door Martijn Gijsbertsen - 5-11-2015

H
    et gaat daarbij onder meer om Wmo- (Wet maatschappelijke ondersteuning) en jeugdzorg, indicaties, persoonsgebonden budgetten, maatschapelijk werk, huishoudelijke hulp, opvoedondersteuning, woonvoorzieningen en hulpmiddelen.
    In Hollands Kroon hebben zo’n 1800 inwoners daarmee te maken.
    De gemeente trekt maximaal 28,4 miljoen euro voor het contract van tweeënhalf jaar uit.

Beveiligingsbedrijf

De onderneming uit Bodegraven, een volle dochter van een internationaal opererend beveiligingsbedrijf, is van zeven inschrijvers als beste expert- en samenwerkingspartner uit de bus gekomen.
    Met vier kandidaten zijn beoordelingsinterviews gehouden, voordat de voorlopige keuze op G4S is gevallen.
    Gemeente en de beoogde contractant gaan nu in onderhandeling over een definitieve overeenkomst. Daarbij wordt bekeken of de onderneming kan waarmaken wat Hollands Kroon wil.
    Valt dat positief uit, dan kan begin 2016 het contract worden gesloten.

Slagvaardiger

Door de uitvoering van zorgtaken (als eerste gemeente in Nederland) volledig in handen van een deskundige marktpartij te leggen, wil Hollands Kroon haar inwoners volgens wethouder Mary van Gent-Overdevest ’efficiënter, slagvaardiger én goedkoper de hulp bieden die zij daadwerkelijk nodig hebben’.

NHD