Dwangsom dreigt door grotere serre

• dinsdag 24 november 2015
  • Categorie:
  • Hollands Kroon - Hippolytushoef -  Binnen de gemeente Hollands Kroon wordt gemeten met twee maten.

Dat stelt Wim Bosman uit Hippolytushoef, die een dwangsom van 15.000 euro opgelegd dreigt te krijgen, omdat de serre bij zijn woning aan de Hoofdstraat volgens de gemeente anderhalve vierkante meter te groot zou zijn.

Bosman is het daar niet mee eens, zegt dat hij al veertien jaar geleden een vergunning heeft gekregen en de serre hooguit een vierkante meter te groot is. Dat zou mogen, omdat bouwprojecten die destijds tien procent groter uitvielen, werden gedoogd.

Hij heeft de kwestie voorgelegd aan de commissie bezwaarschriften. Die doet binnenkort uitspraak. Bosman vindt het vreemd dat in zijn geval wordt gedreigd met een dwangsom, terwijl in andere zaken uit 1996 tot 2002 niet is opgetreden. Dat betreft misstanden op Wieringen bij uitgifte van bouwvergunningen, waarnaar eerder door het ministerie van volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en milieu onderzoek is gedaan.

NHD