Burgemeester Naarden nieuwe substituut Nationale ombudsman

• woensdag 4 november 2015
  • Categorie:
  • NAARDEN Noord-Holland levert de nieuwe substituut Nationale ombudsman. Haar naam: Joyce Sylvester, sinds 2009 waarnemend burgemeester van Naarden. In haar nieuwe functie gaat ze de Nationale Ombudsman, Reinier van Zutphen, bijstaan.

Afgelopen donderdag besloot de commissie voor Binnenlandse Zaken Sylvester voor te dragen. Vandaag heeft de Tweede Kamer ingestemd met haar benoeming. Dat de keuze op haar valt, is niet verrassend. Sylvester stond bovenaan de voorkeurslijst van de Tweede Kamer.
    Als substituut Nationale Ombudsman wordt Sylvester verantwoordelijk voor de klachtenafhandeling van Openbare orde en veiligheid, Openbaar Ministerie en Justitie. Ze was van 2003 tot juni 2015 Eerste Kamerlid namens de PvdA. In 2008 en 2009 was ze waarnemend burgemeester in Anna Paulowna

RTVNH

Ze heeft in ieder geval ervaring in Anna Paulowna. Ze weet hoe hier 'bestuurd' wordt,
    Ze is niet voor niets plotseling vertrokken.

Als ik me niet vergis ook PvdA?
    Ze zorgen daar wel erg goed voor elkaar en blijven, ondanks de marginalisering van de PvdA, elkaar de mooiste baantjes toe schuiven. Volgende keer is de VVD, het CDA of D'66 weer aan de beurt voor een vorstelijk betaalt baantje.

Van linkse partijen moet je het niet hebben als het om bestrijding van Jodenhaat gaat. Dan halen ze hun schouders op en kijken toe vanaf de zijlijn. Die conclusie kan je trekken na de stemming over de Onderwijsbegroting voor 2016.

PvdA, GroenLinks en de SP stemden als enige partijen tegen een volstrekt redelijke motie van Joram van Klaveren (groep Bontes/Van Klaveren) om iets te doen tegen het toenemend antisemitisme onder Turkse en Marokkaanse leerlingen en aan anti-Israëlisch (lees: antisemitisch) onderwijsmateriaal. De motie werd overigens aangenomen.

Geweldig toch, die toename van het antisemitisme van de PvdA, SP en Groen Links?
    Of doet dat teveel denken aan de jaren kort voor de 2e Wereldoorlog?
    Het bovenstaande geeft aan dat het barst van de smeerlappen in Nederland, schelden op de PVV en zelf zoals PvdA, SP en Groen Links laten blijken uit hun stemgedrag, VOOR het antisemitisme zijn, veel erger kan niet, maar het geeft aan hoe dramatisch het is gesteld in Nederland en eigenlijk de gehele EU wat eigenlijk niet meer is dan een stel fascisten die voor ons steeds meer willen gaan bepalen.

Hopelijk laat Joyce Sylvester haar de les niet lezen en in de maling nemen als gemeenten onjuiste informatie verstrekken zoals de gemeente Hollands Kroon ook geflikt heeft als er een klacht bij de Nationale Ombudsman wordt ingediend.

Theo Moras