Resultaten peiling in Petten wel openbaar

• dinsdag 20 oktober 2015
  • Categorie: , ,
  • Schagen - Petten - De resultaten van de peiling die de Dorpsraad Petten onder de inwoners houdt over de opvang van vluchtelingen in het dorp worden gewoon openbaar gemaakt.
    Marten Visser

Beroering 'besloten overleg'verbaast dorpsraad

Er is geen sprake van dat de dorpsraad de vluchtelingenkwestie 'achter gesloten deuren wil regelen. Dat stelt voorzitter Joke Kruit van de Dorpsraad Petten.

In het dorp is enige beroering ontstaan omdat Kruit heeft aangegeven dat ze de uitkomsten van de peiling 'in een besloten overleg' gaat bespreken met vertegenwoordigers van de fracties in de gemeenteraad. Die besluiten uiteindelijk op 5 november of er in Huis ter Duin in Petten maximaal 225 vluchtelingen komen. Volgens verschillende dorpsbewoners is een besloten vooroverleg tussen dorpsraad en gemeenteraadsleden een slechte zaak

"Het is misleidend omdat de burger niet weet hoe het bestuur van de dorpsraad, de gemeenteraadsfracties zal gaan beinvloeden", stelt Pettemer Hans Plugge. Volgens hem is op deze manier niet duidelijk hoe de dorpsraad de mening van de bewoners overbrengt aan de raadsleden.

Emoties

Maar volgens Kruit is al tot het besloten overleg besloten op de informatieavond over de opvang in Petten, 13 oktober j.l. Toen was van een peiling nog geen sprake. Kruit: „De bedoeling van dit overleg is om met de raadsleden in een rustige en dus niet met emoties beladen setting op een constructieve manier te kunnen spreken over hoe zij de informatieavond hebben beleefd. Niet onbelangrijk voor de discussie in de verschillende fracties voor de raadsvergadering van 5 november lijkt ons de uitkomst van de peiling."

Argumenten

„Daarom overhandigen wij deze in de besloten setting alvast. In de reacties vanuit de bevolking zullen argumenten naar voren komen die wij op dat moment reeds graag ter overdenking aan de raadsleden willen meegeven. En uiteraard treedt het bestuur er vervolgens mee naar buiten." Kruit wijst de criticasters er op dat de Pettemers gewoon zelf hun mening kunnen laten horen. „Iedereen kan inspreken tijdens de raadsvergadering van 5 november."

NHD

"Besloten Overleg" Het woord besloten is al veelzeggend en duidt op gekonkel tussen politiek en onbetrouwbare personen. Dorpsraden hebben vaak hun eigen belangen en dat is vaak geen algemeen belang.
    Dat dorpsbewoners nog hun mening mogen laten horen is een doekje voor het bloeden en is bedoeld om de indruk te wekken dat er toch vooral democratisch is besloten.

Er is al lang bekend bij de insiders dat het plan doorgedrukt wordt en dat er 225 alleenstaande mannen komen. Dat is ook niet zo vreemd dat die er komen omdat ruim 90% van de hordes asielzoekers alleenstaande mannen zijn en niet zoals NOS en RTL ons willen doen geloven middels zielige filmpjes dat het voornamelijk gezinnetjes met kinderen zijn.
    Wie gaat trouwens de ellende rond de asielzoekers controleren als ze gehuisvest zijn, de politie met z'n ene patrouillewagen voor een groot deel van de Kop van Noord Holland?

In Duitsland en Nederland is het niet-politiek correcte onderwerp absoluut taboe, maar in Polen wordt er openlijk over de gevaren van de massa immigratie gediscussieerd. President Andrzej Duda eiste gisteren op TV dat de huidige regering ‘de bevolking vooral voor epidemieën beschermt’ die door migranten naar Europa worden meegenomen. Zowel de materiële, fysieke als gezondheidsveiligheid van de Poolse burgers is volgens hem ‘het allerbelangrijkste’.

Volgens de laatste peilingen zal de rechts-conservatieve Partij voor Recht en Gerechtigheid (PiS) van oud premier Jaroslaw Kaczynski bij de verkiezingen van aanstaande zondag 36% van de stemmen krijgen, veel meer dan de 22% voor de heersende PO (Burgerplatform) van de huidige premier Ewa Kopacz.

Kaczynski heeft de afgelopen weken met succes campagne gevoerd door op de gevaren van de stortvloed moslimimmigranten die Europa overspoelt te wijzen. ‘Ze brachten cholera op de Griekse eilanden, dysenterie naar Wenen, en andere soorten parasieten.’

Europa dwingt Polen 7000 migranten op te nemen

Polen weigerde geruime tijd ook maar één asielzoeker toe te laten. Uiteindelijk besloot de regering in Warschau onder grote Europese druk om maximaal 7000 migranten op te nemen. De oppositie bekritiseerde het besluit, omdat dit ‘zonder instemming van de Polen’ werd genomen. (1)

Gevaar voor volksgezondheid Europa

Op 9 oktober plaatsten we een artikel over een Tsjechische arts die in een ziekenhuis in München werkt, en die eveneens waarschuwde dat de migranten tal van besmettelijke en ernstige ziekten dreigen te verspreiden. Het extreem onhygiënische, ronduit smerige gedrag van met name Afrikaanse migranten, die letterlijk overal hun behoeften doen, is volgens de arts een groot gevaar voor de volksgezondheid in Europa. Desondanks weigeren zowel politiek als media in West Europa hier ook maar één seconde aandacht aan te besteden.

Twee asielzoekers misbruiken poetsvrouw 10 dagen in opvangcentrum

Posted on October 19, 2015 by Fubar in Nieuws // 0 Comments

In een vluchtelingencentrum in Kitzingen in de Duitse deelstaat Beieren zijn twee asielzoekers van 38 en 52 jaar opgepakt nadat ze een poetsvrouw hadden aangerand. De twee mannen hebben de vrouw tussen 1 en 10 oktober elke dag aangerand. De vrouw durfde pas later haar werkgever en de politie te informeren.

HLN >>

‘Situatie in vluchtelingenkamp Brezice, Slovenië escaleert’

Opstand onder vluchtelingen - Tenten in de fik gestoken.

Waarom denkt onze regering dat het hier wel zal loslopen, tenminste daar mogen we van uitgaan. Als de regering weet dat het in ons landje ook mis kan/zal lopen dan plegen ze landverraad want wij als Nederlanders mogen verwachten dat de regering ons zal beschermen en we kunnen er vergif op innemen dat ze ons niet beschermen, wel leegzuigen.

Woorden zeggen genoeg, arm Zweden, arm Nederland, arm Europa.
    Toch blijven er altijd mensen die de ernst van de zaak niet willen inzien, maar die horen eigenlijk in een TBS kliniek thuis(als patiënt).

Interessant artikel voor de mensen die vergeten zijn wat Merkel, Sarkozy, Rutte enz. een paar jaar geleden in koor riepen.