Rechter: Misser in vergunning 'Polenhotel'

• vrijdag 30 oktober 2015
  • Hollands Kroon -  Breezand - Hollands Kroon heeft een fout gemaakt bij de vergunningverlening voor het gebruik van voormalig 'Polenhotel' De Bollenhoek aan de Molenvaart in Breezand als logiesverblijf voor 62 arbeidsmigranten.
    Martijn Gijsbertsen

Dat heeft de Alkmaarse bestuursrechter gesteld in de zaak die René van den Berg, buurman van De Bollenhoek, had aangespannen tegen de gemeente.

De Breezander heeft bezwaar gemaakt tegen de huisvesting van tientallen seizoenarbeiders door uitzendbureau NL Services/NL Jobs naast zijn huis. Dit omdat dat plan in strijd zou zijn met de horecabestemming en hij bovendien overlast vreest.

De bestuursrechter heeft Hollands Kroon nu op de vingers getikt, omdat het reeds eerder een bouwvergunning aan NL Services/NL Jobs heeft verstrekt en pas later heeft besloten over het gebruik. Volgens de rechter had dat in een en dezelfde procedure gemoeten. Omdat dat niet is gebeurd, is bepaald dat de zogeheten omgevingsvergunning voorlopig wordt geschorst. En het pand, waarin momenteel nog volop wordt verbouwd, tot zes weken nadat een knoop is doorgehakt over het bezwaar van Van den Berg niet in gebruik mag worden genomen.

Omdat Hollands Kroon in het ongelijk is gesteld, draait de gemeente bovendien op voor ruim duizend euro aan griffie- en proceskosten.

NHD

Dat soort vergissingen krijg je met al die thuis "werkende" ambtenaren. Wie draait er weer op voor de onkunde van de dames en heren ambtenaren? Natuurlijk het klootjesvolk.