Raadslid Michiel Wouters haalt uit naar Johan Remkes

• dinsdag 6 oktober 2015
  • Categorie: , ,
  • DEN HELDER - Raadslid Michiel Wouters (Behoorlijk Bestuur)heeft maandagavond in de Helderse raad vernietigend uitgehaald naar Commissaris van de Koning Johan Remkes.

Remkes deed tijdens een bijeenkomst met burgemeesters uit Noord-Holland enkele uitspraken die Wouters in het verkeerde keelschat zijn geschoten. Zo opperde Remkes dat het in geval van bestuurlijke crisis mogelijk moet zijn nieuwe verkiezingen uit te schrijven en noemde hij Den Helder als voorbeeld.

"Als het niet zo zorgelijk serieus was, zou ik de humor van deze sprookjesbijeenkomst ook nog wel in kunnen zien", zo zei Wouters volgens Den Helder Actueel

"Stelt u zich voor: een niet democratisch gekozen provinciebestuurder spreekt een genootschap toe, een vereniging van niet democratisch gekozen gemeentebestuurders, en stelt dat bij bestuurlijke chaos nieuwe gemeenteraadsverkiezingen de oplossing kunnen zijn."

"Dat is iets van kiezers u heeft het verkeerd begrepen, u heeft verkeerd gekozen en dat moet u nog maar eens een keer overdoen. Dit soort regenteske gedachten, die in de VVD als vertaling van liberaal en doortastend nog wel eens voorkomen, en de voortdurende wens om de democratie te manipuleren is nu juist het probleem in Nederland en dus ook in Den Helder", aldus Wouters.

Zolang politici niet afgerekend kunnen worden door de bevolking(de kiezers) op hun wandaden is er geen sprake van democratie. Eens in de 4 jaar stemmen op een partij met een bepaald verkiezingsprogramma en na de verkiezingen is er, na coalitie besprekingen niets meer van het verkiezingsprogramma over waar de kiezers voor de verkiezingen hun
    keus op hebben bepaald. Dus het begrip vaderlandse democratie is totale lariekoek, er is geen democratie. Dat er geen democratie is wordt pijnlijk duidelijk bij de hordes gelukzoekers die ons land ongestraft kunnen overspoelen, zeer tegen de wil van 3/4 van de Nederlanders in.

Na het tellen van de stemmen is de democratie voor 4 jaar weer voorbij. De gekozenen voeren hun eigen plannetjes uit en storen zich niet aan de verlangens van de kiezer.Dagelijks worden de kiezers tandenknarsend geconfronteerd met de dwaalwegen en eigen hobby's van de gekozenen. Nederland een democratie ???