Kennismakingsavond trekt weinig belangstelling.

• maandag 26 oktober 2015
  • Hollands Kroon -  De kennismakingsavond in Dorpshuis de Harmonie 't Veld van de Gemeente Hollands Kroon waarbij kennisgemaakt kon worden met de wijkteams, kernbeheerders en buurtbemiddelaars van Hollands Kroon in ‘t Veld en omstreken bracht niet waar de avond voor bedoeld was.

Niet alleen de belangstelling viel tegen, buiten de gemeentelijke vertegenwoordigers en vertegenwoordigers van o.a. de Dorpsraad waren de bezoekers nagenoeg op één hand te tellen.
    Mogelijk was de gemeente daar ook al vanuit gegaan althans de bijeenkomst vond boven in een vergaderruimte/spreekkamer plaats daar de biljartclub op dezelfde avond hun wekelijkse wedstrijden afwerken op de 2 verzinkbaren biljarttafels die het Dorpshuis rijk is.

Het Dorpshuis beschikt wel over een traplift geschonken door de evenementencommissie Zijdewind, maar bezoekers die van een lift afhankelijk zijn konden hier niet bij aanwezig kunnen zijn.
    De opkomst was zoals vermeld, zeer matig maar wanneer er wat meer belangstelling geweest zou zijn had dat ook zeker voor problemen gezorgd, deze ruimten zijn daar niet geschikt voor en ook niet voor bedoeld.

Deze goed bedoelde avond had niet het vertrouwen gewekt bij de inwoners zodat de bijeenkomst uitdraaide op een blamage en een groot fiasco.

Theo Moras.