Helft voor, helft tegen in Petten

• zaterdag 24 oktober 2015
  • Schagen - Petten - De bevolking van Petten is sterk verdeeld over de komst van vluchtelingen naar Huis ter Duin.

Dat blijkt uit de peiling die de Dorpsraad Petten heeft gehouden. Iets meer dan de helft (54 procent) van de 425 Pettemers die reageerden op de peiling is tegen de opvang, van 46 procent van de mensen mogen de vluchtelingen komen.

Een groot deel van die voorstanders vindt wel dat er dan aan bepaalde voorwaarden moet worden voldaan. Zo zouden er minder mensen moeten komen (100 tot150). Ook willen de Pettemers dat er vooral gezinnen naar Huis ter Duin komen.

Dat de toeristische ontwikkeling van het dorp wordt geblokkeerd, is een veelgehoord argument. De tegenstanders hanteren vaak dezelfde argumenten, maar wijzen de opvang op basis daarvan af.

NHD

Als ik de peiling goed interpreteer dan is het merendeel van de Pettemers TEGEN een asielzoekerscentrum en van het deel wat geen bezwaar heeft maar eigenlijk wel bezwaar heeft moeten er geen loslopende mannen in dat centrum komen en moet het aantal fors gereduceerd worden.
    Ruim 90 % van de gelukzoekers is alleenstaande man voor de onnozelaars die dat nog niet weten dus de kans dat er gezinnetjes in Petten komen is verwaarloosbaar klein.
    De kop van het artikel is zoals je kan verwachten van een links flutkrantje: MISLEIDEND.

In een AZC in de Noordduitse Lübeck is een dermate grote vechtpartij uitgebroken dat de politie de situatie niet meer onder controle kreeg en de hulp van het leger moest inroepen. Dit soort massale vechtpartijen tussen migranten zijn aan de orde van de dag, maar worden door de politie op last van de politiek verzwegen (in Nederland gebeurt overigens hetzelfde). Journalisten kregen het bevel niet te berichten over ernstige misdaden die in de opvangcentra worden gepleegd. De president van het Oostenrijkse Hooggerechtshof eist inmiddels dat zijn regering het leger inzet, omdat de migrantentsunami die het Alpenland overspoelt de Oostenrijkse samenleving in gevaar brengt.

Ziet u het voor zich in Petten of Schagen? De politie is wegbezuinigd, een fatsoenlijk leger hebben we niet meer dus gaat het er op lijken dat we ons zelf moeten bewapenen want de staat der Nederlanden kan de veiligheid van zijn onderdanen niet garanderen.