Coalitie geeft De Venne hoop

• vrijdag 23 oktober 2015
  •  Hollands Kroon - Anna Paulowna - Er gloort hoop voor het voortbestaan van zwembad De Venne in Hippolytushoef. Hoewel burgemeester en wethouders van Hollands Kroon voorstellen het bad per 1 juli volgend jaar te sluiten, is de politiek nog niet zover.
    Mike Deutekom

De coalitiepartijen VVD en CDA willen tijden de begrotingsvergadering volgende week pleiten voor uitstel. De VVD heeft aangekondigd tijdens de vergadering van 29 oktober te komen met een voorstel om tot 1 januari 2018 alle zwembaden open te houden. De liberalen willen daarvoor ruimte in de begroting maken, zodat inwoners de tijd krijgen om met uitgewerkte exploitatieplannen te komen.

Het CDA laat weten bij de behandeling van het accommodatiebeleid, tijdens de vergadering van 5 november, eveneens om uitstel te zullen vragen. Volgens fractievoorzitter Elaine Vlaming gaat het CDA het college vragen om met voorstellen te komen, waarmee een 'maximale spreiding van de zwembaden in stand wordt gehouden met maximale inzet van de bevolking'. De stelling van het college dat burgerinitiatieven om een bad open te houden het zouden moeten doen zonder gemeentelijke bijdrage, kan daarbij wat het CDA betreft worden losgelaten. „Een nieuw bad aanleggen kost ook structureel geld. Wel is duidelijk dat er op termijn een bezuiniging moet komen op het bedrag dat de gemeente nu besteed aan zwembaden."

NHD

"De coalitiepartijen VVD en CDA willen tijden de begrotingsvergadering volgende week pleiten voor uitstel."

Dat betekent dus dat LADA en de OUDEREN PARTIJ voor sluiting zijn?