'Bouw schouwburg Den Helder met 7 miljoen euro overschreden'

• maandag 5 oktober 2015
  • Categorie:
  • DEN HELDER - De bouwkosten van de nieuwe schouwburg De Kampanje zijn met zeven miljoen euro overschreden. Dat verklaarde fractievoorzitter Tjitske Biersteker van de ChristenUnie maandagmiddag tijdens de gemeenteraadsvergadering waar een nieuw bestuursakkoord is vastgesteld en een aantal nieuwe wethouders zijn geïnstalleerd.

Door Delano Weltevreden - 5-10-2015,

De verklaring van Biersteker is opmerkelijk, omdat tot dusver steeds is verklaard dat de bouw van De Kampanje op de Oude Rijkswerf Willemsoord binnen het budget van 23 miljoen euro bleef.
    Ferdinand Vreugdenhil, namens ontwikkelmaatschappij Zeestad opdrachtgever voor de bouw, was maandagmiddag niet voor commentaar bereikbaar. Schouwburgdirecteur Jan Fokkinga denkt dat het verhaal van Biersteker volkomen uit de lucht gegrepen is. ,,Ik heb de aannemer horen zeggen dat de bouw binnen het beschikbare budget is gebleven.''

NHD

h.oldeboom zei

Kunt u nagaan: De schouwburgdirecteur heeft de aannemer horen zeggen dat de bouw binnen budget gebleven is. En bij zo'n project is er geen systeem waar de werkelijke kosten voortdurend bijgehouden worden? Kostenoverschrijdingen/kostenbewaking hoort minimaal maandelijks gedocumenteerd en gerapporteerd te worden aan ALLE belanghebbenden en verantwoordelijken - zeker aan de gemeente (U dus) die dit alles betaald. En die schouwburg directeur denkt weg te komen met een opmerking van een aannemer die zei dat alle kits is? En dan wil Den Helder ook nog eens een nieuw stadhuis bouwen?